Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Aida C. Rodríguez: “Cal una política ambiciosa per garantir el lleure inclusiu i equitatiu per a tots els infants”

    Yeray García
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Innovar, un procés íntim

    Redacciódesembre 14, 20164 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Sóc del col·lectiu de persones que pensem que l’educació és el veritable i únic motor del canvi per un món més just i sostenible. Estic contenta i em sento optimista vers el futur. Per fi, cada dia escolto i llegeixo les paraules innovació i educació a tot arreu. Les primeres evidències que anem bé és que som molts i fem colla, ens uneix un horitzó comú i una idea clara: per arribar-hi ens cal un canvi profund.

    També compartim uns pilars bàsics per sustentar la innovació: l’alumne ha d’estar al centre del nostre projecte i hem de personalitzar el seu procés de creixement. Sabem també que créixer comporta entendre el món i les persones, i aquest fet ens obliga a tenir una visió interdisciplinària. Constatem que cal treballar moltíssim en l’autoconeixement i en el coneixement de la persona i que calen actituds de compromís amb els altres per esdevenir un ciutadà crític i disposat a treballar pel bé comú. El treball cooperatiu i l’autoregulació seran bàsics per al nostre mètode. Sabem que les emocions i els sentiments són claus en les nostres vides, que allò que ens apassiona i ens fa feliços és el que ens esperona, malgrat les dificultats, a tirar endavant. La passió per créixer i canviar el món ha de ser l’aire que respirem mestres, pares, alumnes i qualsevol persona de la colla que hi estigui involucrat.

    Així doncs, som una bona colla amb el ferm propòsit de transformar el món a partir de l’educació. Sóc optimista, no somiatruites, i conscient que és una tasca complexa. Tenim el què i el per a què, la dificultat està en el com fer-ho possible.

    Amb l’absoluta humilitat de qui cada dia repensa el que fa i el que treballa, crec que coneixem els requisits, pilars bàsics, però ens cal crear mètode: compartit, propi i facilitador. Som persones compromeses, conscients de com n’és d’imprescindible el capital moral i emocional però no n’hi ha prou, per aconseguir-ho ens cal transformar la nostra organització i establir marcs de confiança i comunicació, amb equips transversals i lideratges transformadors.

    Però això no és tot, ens podríem quedar de nou tancats en nosaltres mateixos. No podem treballar d’esquena a les ciutats, al país i al món. Allò que fem cada dia ha d’esdevenir socialment transformador.

    Crear mètode, esdevenir un equip amb tota la comunitat educativa, omplir el nostre dia a dia de confiança, passió, resiliència, lideratge i creativitat és el verdader repte. Aquest pas cal fer-lo, crec jo, en la intimitat. Com els grans canvis personals. Fugir de la remor de cada dia, de les mil tasques urgents, de les exigències burocràtiques i simplement dedicar un temps a crear. Dic íntim perquè ho reconec en el que fem a porta tancada, on cadascú pot posar en entredit el que fa, el que sent, el que li fa por i el que l’impressiona. Allò que només és capaç de compartir-ho amb aquell col·lectiu amb qui s’ha conjurat per fer-ho conjuntament perquè s’han promès confiança i generositat. Tanmateix no hi estem acostumats i és per això que la transformació d’una escola s’evidenciarà no només a les aules sinó també a les reunions i sessions de treball que s’han de transformar en tallers de creació.

    Aquesta colla, aquesta tribu, ha de buscar aliats. Li cal explorar, compartir, però ha de retornar a la seva intimitat per continuar canviant i convivint amb la duresa d’haver de deixar enrere allà on s’aferrava. A poc a poc, quan el llenguatge ja és compartit i el canvi es percep en el dia a dia, cal que es mostri als altres perquè ens donin la imatge del que som, talment com un mirall. L’aprovació i la crítica del col·lectiu ens reforçarà i ens esperonarà de nou a tancar-nos per, en la intimitat, retrobar-nos de nou amb nosaltres mateixos i continuar creant i canviant.

    Aquest és el meu dia a dia, amb el projecte SUMMEM, contenta de veure com el país es mou amb altres projectes similars. Conjurada amb un equip que hi deixa la pell i em fa feliç. Així doncs, com diem a casa: endavant les atxes, ho tenim a tocar!

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    innovació opinió SUMMEM
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Més enllà del cas Nadia: quan la solidaritat sí que fa avançar la ciència
    Next Article
    Actualitat
    El Congrés demana regular els deures escolars
    Redacció

    Related Posts

    Opinió
    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    juny 6, 2025

    Opinió
    Condemna a l’agressió al docent de l’Institut Escola La Mina de Sant Adrià del Besòs

    juny 4, 2025

    Opinió
    Carles Capdevila

    juny 3, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}