Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Jaume Funes: “Mentre ens dediquem a protegir falsament, no ens dediquem a ensenyar a pensar”

    Ana Basanta

    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    Jordi Saez Pueyo

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    El buit vocacional

    Redaccióabril 24, 20182 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Taking decisions for the future man standing with many direction arrow choices, left, right or move forward
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Istockimage

    A casa, tot i que ja va trencant-se aquesta “regla”, s’acostuma a orientar els seus dubtes i aconsellar-los, segons al que als familiars ens sembla el més adequat per ells. És força difícil fer-los de guia, sobretot quan els seus objectius són tan diferents del que nosaltres veiem des de la seguretat.

    Si a l’institut i a casa no reben el suport necessari per a ells, és normal que el busquin en els amics o en el seu entorn més proper. Molts tenen dubtes a l’hora de decidir-se per la seva vocació o bé per alguna carrera que els hi permeti després, en acabar, obtenir una bona feina.

    El moment més inoportú és quan s’apropen a les universitats per desfer els seus dubtes. Per descomptat, aquestes els omplen els ulls amb caramels ben lluents i un món de possibilitats i oportunitats que no acaba mai. Això no obstant, no els ajuden a decidir seguint els seus impulsos, perquè potser perden matrícules.

    Ens trobem doncs davant d’un buit orientatiu que fa mal. Els joves, intentant arribar en tan sols uns mesos a preparar la selectivitat, es troben decidint a corre-cuita i deixant-se emportar per una fita, molt segurament no contrastada amb si mateixos. Els obliguem a recórrer, perquè estudiïn i s’incorporin laboralment.

    La ruptura amb la realitat arriba a mitjans de la carrera universitària o en el primer tastet professional. Això mateix podríem alleugerir-ho si treballem en les eines i recursos que ens permetin orientar-los adequadament, tant a l’escola, com a casa, essent aquesta més que una tasca intergeneracional.

    Orientar-los vocacionalment no només és donar-los informació sobre els centres i el ventall d’educació superior. L’orientació vocacional demana generar debat i dubtes, i ajudar-los a trobar les respostes de manera autònoma. Molts som els que ens hem deixat emportar i avui dia encara estem per reinventar-nos.

    El més fàcil és deixar-nos emportar per la programació que socialment s’ha establert per nosaltres: estudis i treball. Però poc escoltem el que ens diem, i obrem segons els nostres impulsos. Al cap i a la fi, ben difícil és nedar a contracorrent i encara més, “contra-socialment”.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    L’educació és política
    Next Article
    Actualitat
    Integrem l’educació d’adults a la reflexió pedagògica conjunta
    Redacció

    Related Posts

    Opinió
    #Francohatornat, quan la història es converteix en meme

    juny 6, 2025

    Opinió
    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    juny 6, 2025

    Opinió
    Condemna a l’agressió al docent de l’Institut Escola La Mina de Sant Adrià del Besòs

    juny 4, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}