Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » L’educació física com a estímul per l’infant amb altes capacitats

    Opinió
    L’educació física com a estímul per l’infant amb altes capacitats

    Redacciósetembre 19, 20183 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    iStock
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    iStock

    Estaria bé començar amb una petita definició del que entenem per altes capacitats. Personalment m’’agrada referir-m’hi explicant que els nens, nenes i adolescents amb altes capacitats demostren respostes notablement elevades, o el potencial necessari per a aconseguir-les, comparats amb altres individus de la mateixa edat, experiència o entorn.

    A més a més, hem de saber que formen un grup heterogeni que comparteixen trets comuns, com ara:

    • Aprenen molt de pressa i relacionen idees i conceptes.
    • Retenen molta informació i tenen gran memòria.
    • Mostren un vocabulari ampli.
    • Són autodidactes i molts cops aprenen sols.
    • Tenen una gran sensibilitat.
    • La justícia per davant de tot.
    • Manifesten gran preocupació per temes socials i polítics.
    • Fan moltes preguntes i van més enllà…
    • Tenen una gran curiositat i és possible que no parin fins a trobar resposta.
    • I altres…

    Ara que ja tenim una definició i algunes característiques per ajudar-nos a detectar-los en les nostres aules, ens cal seguir avançant i podríem tenir present el que van escriure al respecte Treffinger i Feldhusen l’any 1996: “La detecció i la identificació ha de ser vista com un procés continu, no com un procés únic que diu d’una vegada i per sempre si un nen té altes capacitats o no”. “Els  talents –afegien– emergeixen i creixen evolutivament, i alguns no arriben a emergir perquè no es produeix una adequada estimulació. És important que tots els que treballem amb nens i joves veiem els talents i les potencialitats com un quelcom educable i emergent, no com un quelcom fix i immutable”.

    Què passa amb els nens i nenes d’altes capacitats i l’activitat física?

    Doncs que es pensa que si tenen altes capacitats intel·lectuals només cal estudiar, tocar algun instrument musical, fer idiomes, i no cal perdre el temps fent activitat física ni esport.

    Això és degut al gran desconeixement que hi ha de la temàtica, obviant els grans beneficis de l’activitat física vers aquest col·lectiu. A més a més, les famílies no ajuden gaire, i això provoca que hi hagi alumnes amb altes capacitats que no vulguin fer educació física als centres educatius o que els hi provoqui rebuig, por, ja que es pensen que són poc hàbils. Caldria preguntar-se si algú els hi ha donat una oportunitat motriu…

    Quan practiquen activitat física, esport i educació física amb altres iguals com ells i elles poden:

    • Desenvolupar la seva intel·ligència: controlant i guiant el seu propi procés de pensament mentre juguen, adquireixen nous coneixements, resolent problemes…
    • Desenvolupar la seva creativitat, tan característica en ells…
    • Augmentar el nivell d’autoestima, amb la qual cosa milloren l’autocontrol.
    • Sentir-se forts i prendre decisions.
    • Desenvolupar la capacitat motriu, que molts cops està adormida.
    • Elaborar patrons motors nous.
    • Millorar el seu benestar general i no estan tan nerviosos.
    • Desenvolupar la competència social i ciutadana com a components del grup.
    • Potenciar els talents que tenen i el talent motriu que pensen que no tenen.
    • Passar-ho bé sense cap dubte i més quan vegin que l’activitat física és bona per a ells i elles, com ho és tocar un instrument, parlar idiomes o aprendre a dibuixar i pintar…

    Links interessants:

    • http://eduafaacc.blogspot.com/
    • http://www.altascapacidadesytalentos.com/aacc-y-educacion-fisica/
    • http://tienda.horsori.net/home/422-cm-55-actividad-fisica-y-altas-capacidades-propuestas-didacticas.html

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    altes capacitats educació física opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Educació viària a l’escola: “Si els teus pares respecten el límit de velocitat, felicita’ls!”
    Next Article
    Actualitat
    Com educar mentre assassinen milers de persones que volen arribar a Europa?
    Redacció

    Related Posts

    Opinió
    Qui és el centre de l’educació, l’alumnat o el professorat?

    desembre 15, 2025

    Opinió
    Tecnocentrisme obscur versus  un nou antropocentrisme

    desembre 12, 2025

    Opinió
    Un congrés per reforçar la Coeducació contra la Violència envers les Nenes i les Dones

    desembre 11, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.