Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Tinc dos anys i estic cansat

    Aina Cabau Vallverdú

    Com cuidem els mestres?

    Joan M. Girona

    Cabòries d’un substitut inestable

    Víctor Saura

    D’etiquetes i diagnòstics  

    Ferran Casadó i Anna Escobar

    Una reflexió sobre l’aprenentatge de les matemàtiques a Catalunya: Les competències bàsiques com a brúixola

    Laura Morera
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Feliç estiu, aventures en l’horitzó

    Opinió
    Feliç estiu, aventures en l’horitzó

    Beatriz Álvarezjuliol 4, 20253 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | Unsplash
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Final del curs escolar. L’emoció s’arremolina en infants i joves després d’un llarg any d’esforç i fites aconseguides.

    Enrere queden exàmens, deures, activitats compartides amb professors i companys, classes d’esports, idiomes, música i infinites varietats de tasques beneficioses per cos i esperit atorgant a l’infant unes oportunitats excel·lents per formar-se vers el futur.

    És recomanable, llavors, una prolongació en les activitats? Campaments d’estiu, deures o esplais emergeixen intentant adaptar-se a totes les necessitats i preferències possibles, sobretot si les incompatibilitats familiars requereixen la inestimable ajuda externa de molts d’aquests espais.

    Activitats per a nens i joves per evitar l’avorriment, altres estudis i creences de la necessitat que l’infant gaudeixi del temps estival pel descobriment personal, el descans i el joc com els millors amics de la infantesa.

    Sempre controvertit i amb opinions oposades és però, un tema molt interessant a debatre.

    En una societat hiperconnectada i frenètica, sovint som els adults qui tenim una sensació de culpabilitat o angoixa quan veiem un infant en “modus avorriment”. Són molts els estudis que ens confirmen dels molts avantatges de no disposar d’una immediatesa aferrissada ni recursos materials per arreu, com gadgets tecnològics o imputs amb mòbils i obligacions constants.

    El temps d’estiu s’atura per convidar l’infant a explorar el seu jo més desconegut i intuïtiu, fugir per una estona de la pressa, els horaris i les classes dirigides

    L’infant investiga, cerca, imagina, crea. La ment divaga i és aleshores quan sorgeixen noves solucions o projectes, la inventiva brolla, el cervell s’encén davant noves perspectives fins aleshores desconegudes.

    El temps d’estiu s’atura per convidar l’infant a explorar el seu jo més desconegut i intuïtiu, fugir per una estona de la pressa, els horaris i les classes dirigides, l’estiu és el retrobament amb la curiositat, la contemplació enyorada de temps pretèrits que no va fugir mai, tan sols ha estat distanciada per una inusitada revolució tecnològica sense precedents que sobreestimula i incita el nen a altres destreses.

    Una altra interessant alternativa és planificar activitats que res tinguin a veure amb el que la mainada està acostumada. Les anomenades activitats vivencials són cada vegada més acceptades i considerades importantíssimes en el desenvolupament de l’infant, contribuint al coneixement emocional, lúdic i entusiasta per tants aspectes de la vida sense explorar.

    Elaborar receptes senzilles, visitar museus amb la família i amics, fer manualitats, anar a alguna biblioteca i conèixer les seves possibilitats, comprar una planta o flor i fer-se responsable i cuidar-la, escriure un diari sobre l’estiu, escoltar música, començar un esport amb algun amic o família, contemplar una posta de sol, anar al zoo… Podríem enumerar moltes tasques que possiblement durant el curs escolar no hi pensem o no disposem del temps necessari per dedicar-hi fent de l’època estival una magnífica ocasió per gaudir-ne plenament.

    Aprendre, però, de manera diferent també és aprendre, investigar altres possibilitats que l’estiu ens brinda, descobrir potser talents amagats i interessos desconeguts.

    Les vacances són abans de res un període de descans, i com a tal es pot enfocar en un canvi de la rutina dels nens, no menys necessàries i atractives sinó en un aprenentatge plaent i emocionant, una formació humana. Conèixer altres grups de nens i joves, fer amics nous, establir lligams de cooperació, compartir afinitats i també diferències.

    Mantenir els infants actius i amb disposició per a nous i interessants plans, també entendre que l’avorriment i la tranquilitat emocional són molt necessaris. Aplicar el sentit comú, la intuïció, la coneixença vers els nostres fills/alumnes/ intentant que les seves ales cerquin altres universos del tot fascinants.

    L’estiu amb aventures en l’horitzó, en la imaginació, contemplant el firmament o les ales d’una papallona…Hi alguna cosa més meravellosa?

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    infància infants jugar Lleure oci opinió vacances Vacances d'estiu vacances escolars
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Indignació
    Next Article
    Actualitat
    Educateca (15): Llibres sobre educació per a aquest estiu
    Beatriz Álvarez

    Professora d'anglès

    Related Posts

    Opinió
    Sinonímies

    juliol 4, 2025

    Opinió
    Indignació

    juliol 3, 2025

    Opinió
    L’avaluació en el sistema educatiu

    juliol 2, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}