Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Celebrem els èxits (pas 6 de Kotter)

    Dolors Queralt Moresojuny 13, 20214 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Coneixeu la història d’aquell llenyataire excel·lent que, després d’unes setmanes de treball incansable, es va trobar que, per molta força que feia en picar els troncs, no aconseguia talar els arbres?

    12 de març del 2020. Dijous. 15.30 h.

    L’Institut Escola bull d’activitat, estem en plena celebració de la Setmana de l’esport i l’activitat física. De sobte, m’avisen: Dolors, tens una trucada.

    -Bona tarda, digui’m?

    -Truquem des del Cercle d’Economia de Barcelona. Us comuniquem que heu estat nominats finalistes del Premi Ensenyament en la categoria d’ESO!

    -Com? Quina bona notícia!…

    Malauradament, sense temps per compartir-la, ni per gaudir-ne com cal. 

    13 de març del 2020. Divendres. 14 h.

    Ens assabentem per la premsa que tanquem les escoles del país.

    Moment de contradiccions i de sentiments contraposats. Dos camins divergents coincidien temporalment. El camí de transformació educativa, de creixement d’equip, de consolidació de projecte educatiu, d’aprenentatge compartit fet fins aleshores per tot el claustre, mereixia un assoliment excel·lent i el reconeixement en l’àmbit intern i extern.

    No obstant, el camí cap al confinament, ens duia cap a la tants cops anomenada «incertesa», a una nova situació d’urgència en el redisseny i en l’adaptació. De nou, damunt la taula el com i el què del projecte. No obstant, el qui, vosaltres, l’equip docent, seguíeu inamovibles, a disposició del que requerís la situació, de les circumstàncies, més enllà de les expectatives inicials: resiliència, aprenentatge, esforç, adaptació, treball en equip, escolta… i com a resultat, un nou projecte en sentit global: metodològic, de comunicació, de mitjans, de processos… la millor resposta a la situació, fruit de nou del treball, de la professionalitat i del compromís de tot un equip docent i PAS.

    Un altre cop en moment de confinament, una bona notícia: el reconeixement Escola Baldiri, i de nou, sense temps per a compartir-la, ni per gaudir-ne com cal. 

    Juny del 2020. Moment d’obertura parcial

    Tornem als centres. Discretament, però hi tornem. I seguim al peu del canó, preparant el retrobament, treballant pràcticament tot l’estiu els eixos fonamentals del Pla de reobertura: l’avaluació inicial, la gestió emocional, els entorns virtuals, els protocols de seguretat. I de nou… 

    Setembre del 2020. Retrobaments emmascarats

    Tothom al lloc. Tenim nous convidats a l’equip: les mascaretes, el gel hidroalcohòlic, la distància de seguretat, els grups bombolla, els termòmetres, els patis separats, els confinaments, les PCR, els positius i els negatius…

    Ha estat un curs complex, estressant i incert. Un Dragon Khan emocional i un nou repte, després de tants… I de nou, una resposta excel·lent i una recompensa merescudíssima: l’agraïment de l’alumnat i el reconeixement de les famílies. 

    Juny del 2021. I ara què?

    Potser serà moment de tenir present a Kotter (1), quan al pas 6 de la seva descripció del procés de transformació, parla de la necessitat de celebrar els èxits. És tanta la feina feta, la il·lusió invertida, la implicació, la paciència infinita, la proactivitat demostrada, que només queda per dir-vos: gràcies i enhorabona, equip!

    Ara és hora de recuperar forces, de carregar piles, d’avorrir-vos, de xalar i sobretot, de descansar.

    Moment per esmolar la destral, per poder seguir fent la feina amb l’èxit i l’excel·lència que us caracteritza, i perquè quan de nou haguem de posar-nos a treballar, no ens passi com al llenyataire.

    Setembre 2021. Portes obertes: piles carregades

    Seguirem #fentcamí

    #Orgulldeclaustre

     

    Vista aèria de l’Institut Escola Daniel Mangrané | Foto cedida pel centre

    (1) – Kotter, John P.: Leading Change. Harvard Business School Press, 1996. Kotter és professor emèrit de lideratge a la Harvard Business School. La seva proposta de gestió del canvi perfila un pràctic model amb 8 passos. El sisè d’ells convida a la selecció de projectes per assolir èxits a curt termini i a celebrar-los i compartir-los com a element fonamental per la cohesió de l’equip, l’alineació amb el projecte i la consolidació d’un procés de millora compartit.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    La reclassificació del nivell de complexitat dels centres educatius aixeca polseguera
    Next Article
    Actualitat
    La Fundació Bofill demana un nou full de ruta per al Pla d’Educació Digital
    Dolors Queralt Moreso

    Inspectora d'Educació

    Related Posts

    Opinió
    La força de la fragilitat

    maig 22, 2025

    Opinió
    Ràdio Arrels i la defensa de la Catalunya Nord

    maig 21, 2025

    Opinió
    Maria Zambrano i l’agonia d’Europa

    maig 20, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}