Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Distància, mans, mascareta… i alguna cosa més?

    Jose Martín Tellojuliol 13, 20203 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La pandèmia de la Covid19 és una impugnació a la totalitat d’una manera de viure. Cal fer canvis profunds en aspectes claus com la mobilitat i la higiene que no es poden realitzar amb eslògans i proclames. «Distància, mans, mascareta» és un nou mantra que, després de tres mesos tancats a casa, tothom té interioritzat. Amb un hashtag no n’hi ha prou.

    Els garants de la llibertat vulneren la llibertat de circulació de 200.000 lleidatans de la comarca del Segrià davant del primer gran brot després de l’estat d’alarma. Hi hauria altres accions com la intensificació de les inspeccions de treball per garantir les mesures de seguretat i l’ús de la mascareta, el reforç de les actuacions en l’àmbit social amb els temporers sense sostre per poder garantir la higiene i la limitació dels aforaments dels locals o l’ampliació dels espais per vianants per evitar la circulació per voreres estretes i poder garantir la distància entre persones.

    Què passarà a la tornada a les escoles al setembre? Les instruccions del Departament d’Educació pel curs 2020-21 són unes directrius generals que descarreguen sobre les direccions dels centres educatius la presa de decisions, més enllà de la creació del concepte «grups estables de convivència». No hi ha cap mesura concreta per garantir la reducció de ràtios que permeti la distància necessària. No trobem cap millora en la higiene dels lavabos o l’ampliació de les aixetes disponibles a les escoles per poder garantir la neteja de mans. Tampoc es fa cap canvi en l’horari que permeti avançar cap a la jornada contínua que permetria reduir a la meitat les aglomeracions de persones a les entrades i sortides i fer que el menjador escolar també veiés reduït la seva assistència, amb tota la problemàtica que es podria evitar. Algunes d’aquestes mesures necessiten pressupost, altres només són de caire organitzatiu, però el Departament d’Educació té l’obligació de prendre decisions clares, uniformes i viables que facilitin la tasca dels mestres a les escoles.

    La «màxima normalitat possible» no deixa de ser una nova mostra de pensament màgic, que no vol prendre cap mesura específica que canviï el marc en el qual haurem de tornar a les escoles. El que queda ben clar en les instruccions és que cal estar preparats per possibles confinaments.

    Aquest plantejament tan poc valent, que traspassa la responsabilitat de les decisions importants als centres educatius, ens condueix a una situació molt greu en la qual hi haurà una multiplicitat de respostes dins d’un mateix municipi. Encara hi ha dos mesos per rectificar i concretar una normativa clara, uniforme i valenta que assumeixi els canvis necessaris en ràtios i horaris i que garanteixi, en igualtat de condicions, el dret a l’educació pública, presencial i inclusiva dels nens i nenes.

    Necessitem distància, mans, mascareta i alguna cosa més…

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Les Oficines Municipals d’Escolarització i el paper dels municipis en la lluita contra la segregació escolar
    Next Article
    Actualitat
    Al Raval educa tota la tribu
    Jose Martín Tello

    Related Posts

    Opinió
    El bullying que no fa soroll

    maig 16, 2025

    Opinió
    Greus fets de violència sexual cap a una menor d’edat sota la guarda de l’administració

    maig 14, 2025

    Opinió
    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    maig 14, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.