Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Dues nenes de la PAH, testimonis a l’examen d’Espanya de compliment dels Drets de l’infant a l’ONU

    Actualitat
    Dues nenes de la PAH, testimonis a l’examen d’Espanya de compliment dels Drets de l’infant a l’ONU

    Sandra Vicentegener 22, 20182 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Escuela de Derechos de la PAH Madrid
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La Iratxe i la Noèlia han viatjat a Ginebra, acompanyades d’una referent de la PAH Madrid, per a assistir com a testimonis a l’examen d’Espanya de compliment de la Convenció de Drets de l’Intant davant de l’ONU. Aquestes dues noies pertanyen a famílies que han estat afectades pels desnonaments i, per això, “són la veu que han d’escoltar a Ginebra. No la dels polítics, sinó la dels afectats”, assegura Nilda Risueño, membre de la PAH Madrid.

    Aquest examen es realitza periòdicament als països que han ratificat la Convenció; l’última avaluació d’Espanya va ser el 2010. Per a treure conclusions, el Comitè d’avaluació pren informació proporcionada pels governs i també dades que provenen d’actors la societat civil com la PAH. La Plataforma ha fet arribar diversos documents a l’ONU evidenciant la “vulneració dels drets de la infància que es dóna a Espanya”.

    Així, diversos menors, com la Noelia i la Iratxe, van participar d’un estudi elaborat per la PAH, Enclave de Evaluación i Qiteria anomenat Te quedarás en la oscuridad que recull l’impacte dels desnonaments en la infància i que es va presentar el novembre passat després de dos anys de feina per ser enviat a Ginebra. “Quan vam obtenir les dades d’una realitat que ja coneixíem, vam pensar que era el moment d’actuar i vam demanar aquells nens i nenes que escrivissin cartes al Comitè de Drets de la Infància de l’ONU explicant de viva veu la situació dels infants desnonats”, explica Risueño.

    Es tractava de la iniciativa #LlavesSinHogares que, juntament amb l’elaboració de l’informe, van ser dutes a terme per La Escuela de Derechos, un “centre d’apoderament per a nens i nenes de famílies afectades pels desnonaments, amb els que volem treballar per denunciar la seva situació de vulneració”, expliquen des de la PAH Madrid, pionera en aquesta escola.

    L’any 2016 hi va haver 41.129 desnonaments a Espanya, però “aquestes són totes les dades que tenim. El Consejo General del Poder Judicial no desgrana en quants d’aquests casos hi havia menors o persones dependents”, denuncia Risueño. “Només tenim aproximacions d’aquesta realitat”.

    Des de Madrid esperen que amb les reivindicacions que les organitzacions han fet arribar a l’ONU s’emeti un informe de recomanacions a Espanya que reculli la paralització de desnonaments en espais que afectin a menors d’edat.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    convenció de drets dels infants desnonaments ONU PAH PAH Madrid
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    No tenen temps de jugar
    Next Article
    Actualitat
    “Mama, jo també moriré?”: la mort, el gran tabú de l’ensenyament
    Sandra Vicente
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    El 20N i el jovent, més enllà de l’efemèride

    novembre 27, 2025

    Opinió
    El jo en escena. Joves, pressió social i identitat

    novembre 24, 2025

    Opinió
    Coeducació a les escoles bressol: cultivar la igualtat des de la primera infància

    novembre 21, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.