Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
Clica aquí i ajuda'ns!
El reportatge L’escola inclusiva, emès diumenge 1 de juny pel programa ’30 minuts’ de TV3, continua portant cua. La controvèrsia ha arribat al Consell d’Educació de Catalunya (CEC), principal organisme consultiu del Departament d’Educació i de participació de la comunitat educativa. En la reunió del ple del CEC que ha tingut lloc aquest dimarts 10, diversos dels seus membres han demanat al president, Joan Manuel del Pozo, que faci arribar una queixa formal a la presidència de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Rosa Romà, amb la petició que la televisió pública emeti algun tipus de contingut en què es vegin els beneficis de la inclusió.
La proposta ha sorgit d’algunes de les entitats, com l’AFFAC i l’ACPO, que ja es van pronunciar la setmana passada contra el relat “tremendista” i “esbiaixat” que presenta el reportatge sobre la situació a les aules de l’alumnat amb necessitats de suport educatiu. Durant la reunió han expressat els mateixos arguments, altres entitats li han donat suport, mentre que cap dels altres assistents ha posat objeccions, per la qual cosa s’ha aprovat per assentiment. D’aquesta manera, el plenari ha delegat en el president la redacció de la carta, que s’enviarà en els pròxims dies.
A la vegada, el ple ha demanat al president que adreci també una petició a la consellera d’Educació, Esther Niubó, a fi que s’incrementin de forma substancial els recursos humans i formatius que es destinen a promoure que l’escola sigui cada cop més inclusiva.
El Consell d’Educació de Catalunya (antic Consell Escolar) està format per una setantena de membres, dels quals una quarta part són representants de l’administració i la resta de la comunitat educativa en un sentit molt ampli (direccions, entitats del món educatiu, entitats de lleure, organitzacions sindicals, patronals d’escola concertada, federacions de famílies, universitats públiques, etc.) Les seves principals funcions són debatre i dictaminar sobre qualsevol canvi normatiu i formular recomanacions i propostes al Departament sobre tot allò que consideri oportú.