Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    El programa d’innovació educativa Escola Nova 21 atreu quasi 500 centres

    Redacciójuliol 18, 20162 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Un dels ambients de l'escola Congrés Indians. / SANDRA LÁZARO
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Un total de 489 centres educatius catalans han respost a la crida d’Escola Nova 21, el programa d’innovació que es proposa estendre el marc educatiu de 26 escoles i instituts amb pràctiques “avançades”. L’allau de sol·licituds equival al 15,7% dels centres d’educació obligatòria de Catalunya, un volum que supera amb escreix les previsions de la iniciativa, pensada per arribar a 200 escoles i instituts. “Estem treballant per trobar la forma que cap centre que realment vulgui canviar es trobi sense la possibilitat de fer-ho”, ha expressat Eduard Vallory, director del programa, en una carta enviada a les escoles que s’hi han apuntat.

    L’objectiu d’Escola Nova 21 –iniciativa impulsada per UNESCO Catalunya, la Fundació Jaume Bofill, l’Obra Social La Caixa i la UOC– és “actualitzar” el sistema educatiu català perquè generi les competències necessàries per a la vida del segle XXI. La seva idea inicial és partir de 26 centres impulsors que ja compartirien aquest model i estendre’l fins a 200 escoles en un procés de 3 anys, dins el qual hi haurà una trentena de centres que rebran un “acompanyament, formació i capacitació” més intensius. El 30 de setembre es donaran a conèixer finalment quants dels 489 centres hi podran prendre part.

    Des d’Escola Nova 21 celebren d’entrada que la seva proposta de canvi hagi generat debat en molts claustres, equips directius i associacions de pares i mares. Sense anar més lluny, tots els centres que han sol·licitat participar-hi han hagut d’aprovar aquesta decisió al seu claustre de professors i al consell escolar. Fins a 1.200 membres d’equips directius han participat aquest últim mes en les jornades explicatives del programa, durant les quals els impulsors els insistien que, per la dimensió dels canvis que hauran d’assumir, els calia una reflexió profunda de tota la comunitat del centre.

    D’entre els quasi mig miler de centres que volen prendre part d’Escola Nova 21, un 68% són públics i un 32% concertats. Sobre si també hi haurà lloc per a escoles d’entorns pobres, expliquen: “Tot i que encara no hi ha dades del perfil socioeconòmic, hi ha força sol·licituds de centres d’alta complexitat”. Pel que fa a la seva localització, la gran majoria, el 78%, estan a les comarques barcelonines.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Escola Nova 21 innovació
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Els universitaris catalans amb més rebaixa de matrícula paguen més que els de 7 autonomies
    Next Article
    Actualitat
    Dels suburbis a prodigi dels escacs: la història de la ugandesa que ha seduït Disney
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Anàlisi
    Intel·ligència artificial: el que Silicon Valley no veu ni entén

    maig 5, 2025

    Anàlisi
    Podem fer servir la IA com a cercador? Desinformació i eines per fer una bona cerca

    abril 30, 2025

    Anàlisi
    La intel·ligència artificial, una aliada inesperada contra els ‘deepfakes’

    abril 24, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}