Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    Per què no parlem de Palestina?

    Joan M. Girona

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    El programa ‘En Residència’ ja ha passat per 50 instituts de Barcelona

    Redaccióoctubre 1, 20203 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Los Corderos a l'Institut Milà i Fontanals el 2014
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Al llarg de les 12 edicions d’EN RESiDÈNCiA s’han desenvolupat ja 146 residències a 50 instituts, la qual cosa suposa gairebé tres quartes parts del total de centres de Barcelona. En total hi han participat 166 artistes, 180 docents i 2.550 joves. La idea principal del programa –coproduït per l’Institut de Cultura i el Consorci d’Educació de Barcelona– és que, durant tot un curs, creadors i alumnes desenvolupin una obra pensada per ser duta terme conjuntament, des de la concepció fins a la realització. D’aquesta manera, es vol lluitar contra les desigualtats culturals a Barcelona.

    La darrera edició del programa es va veure lògicament afectada per la irrupció de la Covid19 i el tancament dels centres educatius. No obstant això, a finals de juny de 2020 es van poder presentar les obres i processos de creació realitzats a 21 instituts. Com va ser possible? Segons Joan Subirats, tinent d’alcalde de Cultura i Educació, “probablement, per diversos factors: el compromís dels docents i dels artistes, l’acompanyament constant dels equips de mediació, la perseverança dels centres per evitar la desconnexió dels alumnes, l’interès de les famílies o la fortalesa dels vincles creats entre els participants al llarg dels mesos anteriors. A aquests factors cal afegir quelcom que és molt propi d’EN Residència: obliga a tothom a conviure, des del primer moment, amb la incertesa, a incorporar-la com a element estructural i permanent”.

    Els creadors participants en aquesta edició són Jorge Albuerne, Sarah Anglada i Linn Johansson, Consuelo Bautista, Paula Bruna, Svantje Bußhoff, Viviane Calvitti, David Climent, Carla Farreny i Marta Vilardell, Jordi Ferreiro, Raquel Friera i Xavier Bassas, Eulàlia Garcia Valls, Llàtzer Garcia, Clara Gassull, Juliane Heinemann, MANS O, Ricardo Pérez-Hita, David Proto, Eulàlia Rovira, Anna Irina Russell, Arnau Sala, Silvia Sant, Julia Spínola, Troposfera.xyz i Marc Villanueva.

    Pel que fa als equips de mediació, EN RESiDÈNCiA es desenvolupa amb el comissariat i la coordinació d’entitats específicament orientades a les interseccions entre educació i cultura (A Bao A Qu, L’Afluent,  Experimentem amb l’Art, Transductores);  equips educatius de museus (Fundació Joan Miró de Barcelona, Museu Nacional d’Art de Catalunya, MACBA-Museu d’Art Contemporani de Barcelona, Museu del Disseny i Born Centre de Cultura i Memòria) i d’equipaments culturals (Mercat de les Flors, Teatre Lliure); i equips de Fàbriques de Creació (Graner, Sala Beckett / Obrador

    Laia Estruch a l’Institut Juan Manuel Zafra el 2017 | Foto: CEB (arxiu)
    Pep Duran a l’Institut Jaume Balmes el 2017 | Foto: CEB (arxiu)
    Luis Bisbe a l’Institut Doctor Puigvert el 2013 | Foto: CEB (arxiu)
    Daniel Chust Peters a l’Institut Bernat Metge el 2010 | Foto: CEB (arxiu)

     

    Tom Carr a l’Institut Sant Andreu el 2012 | Foto: CEB (arxiu)

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    consorci d'educació de barcelona Escola i cultura BCN
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    La saviesa pedagògica de Mafalda
    Next Article
    Anàlisi
    Deu contes sobre escola i emocions en temps de pandèmia
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    L’Anella Verda: pedalar cap a un futur sostenible

    maig 7, 2025

    crònica
    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    maig 6, 2025

    Opinió
    L’escola contra el Mal amb una «Teoria del Món»

    maig 6, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.