Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Incerts passos cap a l’educació inclusiva

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Els 12 articles més llegits del 2023, mes a mes

    Redacciódesembre 29, 20233 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | GettyImages
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Gener

    L’article més llegit el mes de gener del 2023 tractava sobre l’educació emocional, un assumpte que sense dubte forma part del dia a dia de l’escola i de la vida

    Què hi ha darrere l’educació emocional. Per Rosa Cañadell

    Què hi ha darrere l’educació emocional

    Febrer

    L’ús de les plataformes digitals en l’educació, amb els seus pros i contres, alertava sobre la “desprofessinalització” del sector.

    Desprofessionalització en el món educatiu. Per Josep Callís i Franco 

    Desprofessionalització en el món educatiu

    Març

    Un qüestionari a la portaveu nacional d’USTEC·STEs(IAC), Iolanda Segura, amb motiu de les eleccions sindicals a l’escola pública, destacava l’infrafinançament crònic a educació.

    Iolanda Segura (USTEC): “La tasca pedagògica i l’atenció a l’alumnat és la nostra prioritat”. Per Ana Basanta i Víctor Saura

    Iolanda Segura (USTEC): “La tasca pedagògica i l’atenció a l’alumnat és la nostra prioritat”

    Abril

    La sociòloga Aina Tarabini explicava en una entrevista que les desigualtats socials superen les desigualtats escolars.

    Aina Tarabini: “Els professionals dels centres de màxima complexitat són uns herois”. Per Ana Basanta

    Aina Tarabini: “Els professionals dels centres de màxima complexitat són uns herois”

    Maig

    La directora del centre de lideratge educatiu LID Barcelona, Anna Jolonch, destacava la necessitat d’invertir en el professorat per millorar el sistema educatiu i l’aprenentatge de l’alumnat.

    Anna Jolonch: “Hem de posar l’accent en el lideratge pedagògic dels centres”. Per Ana Basanta

    Anna Jolonch: “Hem de posar l’accent en el lideratge pedagògic dels centres”

    Juny

    Contes, còmics, novel·les juvenils, històries fantàstiques, infants com a protagonistes i personatges entranyables són alguns dels ingredients d’aquesta selecció de lectures.

    Llibres que estimulen la lectura. Per Ana Basanta

    Llibres que estimulen la lectura

    Juliol

    Com preparar el curs vinent durant l’estiu de forma conjunta i presencial amb l’equip docent és el nucli d’aquest article.

    Què passa amb el mes de juliol? Per Laura Prat i Sergi Bertran

    Què passa amb el mes de juliol?

    Agost

    Entrevistem la comissió executiva de l’associació de mestres Rosa Sensat, formada per Mar Hurtado, Eva Sargatal i David Pujol per parlar de biblioteques escolars, formació de docents i la situació del català a l’aula

    Mar Hurtado: “Hem de recuperar la calma i la lentitud d’aprendre”. Per Ana Basanta

    Mar Hurtado: “Hem de recuperar la calma i la lentitud d’aprendre”

    Setembre

    La polèmica sobre els criteris d’avaluació de tribunals de docents i un cas particular com a exemple, va copsar les lectures en iniciar el curs.

    El Marc de les oposicions docents. Per Jordi Rodon Cuixart

    El Marc de les oposicions docents

    Octubre

    El debat sobre pantalles i adolescència ha donat molts titulars aquest any i, en aquest article, s’analitza com construir educació i escola en temps digitals.

    Benvinguts i benvingudes al caos digital. Per Jaume Funes

    https://diarieducacio.cat/benvinguts-i-benvingudes-al-caos-digital/

    Novembre

    L’autor de l’article plantejava que l’habilitat de prendre bons apunts a classe s’està perdent i que l’alumnat està més pendent que sigui el o la docent qui li faciliti els documents.

    Prendre apunts, una estratègia educativa en desús. Per Francesc Juan Roig

    Prendre apunts, una estratègia educativa en desús

    Desembre

    Un professor de filosofia ens va fer arribar una redacció d’una alumna sobre com creia ella que havia de ser l’educació, i vam decidir publicar-la.

    La redacció d’una alumna sobre com millorar l’educació. Per Redacció

    La redacció d’una alumna sobre com millorar l’educació

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    diarieducacio més llegits
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Educar per al conflicte, educar per a la pau
    Next Article
    Opinió
    Alguns apunts sobre oportunitats, immobilismes i la necessària cooperació entre centres
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Opinió
    Infrafinançan l’escola pública i aquí no passa res

    maig 26, 2025

    Opinió
    La Metamorfosi Educativa. Un canvi paradigmàtic cap a la transformació del sistema educatiu

    abril 29, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}