Els directors de centres també s’apunten a les escoles d’estiu

Les jornades de formació, organitzades per l'associació de directors AXIA, aspiren a millorar les competències de les direccions en els seus àmbits d'actuació: econòmic, de recursos humans, de projecte educatiu i de gestió...

Redacció - El Diari de l'Educació
 
 
 

Cartell d'escoles d'estiu de directors.

Cartell d’escoles d’estiu de directors.

La formació continuada, principal objectiu de les escoles d’estiu que aquest juliol compleixen 100 anys, també és necessària per als directors de centres educatius. En el seu centenari, els directors d’escoles i instituts han decidit arrancar la seva primera escola d’estiu, per donar continuïtat a la formació que al llarg de l’any ofereix l’associació de directius de centres públics de Catalunya AXIA.

Les jornades s’inicien aquest dimecres i duraran fins divendres, amb la intenció d’abordar les principals competències amb què ha de comptar un director en l’actualitat. “Hem d’aprofundir en vessants com la gestió dels recursos del centre, dels projectes de direcció, els projectes educatius, la normativa, la gestió dels recursos humans, l’economia…“, explica Juanjo Garcia, president d’AXIA. Tots aquests elements, en els quals les direccions juguen un paper clau, ja es treballen durant la formació inicial dels directors -un curs de 60 hores-, però Garcia considera que no n’hi ha prou.

Garcia presenta aquest dijous la primera escola d’estiu de la mà de la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau. Els cursos i conferències que s’hi imparteixen serviran als assistents -directors o aspirants a director- per reconèixer 15 hores de formació directiva.

Per Garcia, a dia d’avui el principal repte que afronten les direccions, i per al qual els cal preparar-se, és l’adaptació dels centres al desplegament de la Llei d’Educació de Catalunya, en relació a l’autonomia dels centres i al decret de plantilles, una controvertida mesura -rebutjada pels sindicats- que dóna més capacitats als directors per a seleccionar el seu personal docent. “Hem de poder donar resposta a les necessitats dels alumnes de diferents entorns amb una autonomia de centres real, i això no es pot aconseguir si l’únic criteri d’accés al lloc de treball és l’antiguitat, com fins ara”, exposa Garcia. El decret de plantilles permet a les direccions seleccionar part de la plantilla -màxim un 50%- en funció de perfils de docència concrets.

Les principals conferències previstes per a la primera edició d’aquesta escola d’estiu seran El perfil directiu del centre educatiu: competències professionals, de Carme Arnau i Juliana Vilert, i Què han de fer els directors per escurçar les diferències entre alumnes dels centres, de Roser Salavert.

 

 

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà.


*