Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    Per què no parlem de Palestina?

    Joan M. Girona

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Els espais verds afavoreixen el desenvolupament cognitiu dels nens

    Agència SINCjuny 16, 20153 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Escola de Rellinars, una de les que participen a Escola Nova 21. (Foto: Enric Català)
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Aquest és un article publicat a Agencia SINC

    Un estudi publicat a Proceedings of the National Academy of Sciences ( PNAS ) demostra que el contacte amb la natura té un paper fonamental i insubstituïble en el desenvolupament del cervell. Fins ara l’evidència disponible sobre com influeixen els espais verds encara era escassa.

    Per provar l’associació entre la maduració cognitiva i l’exposició als espais verds a la llar i l’escola, un treball dirigit per Payam Dadvand i coordinat per Jordi Sunyer, investigadors del CREAL, centre aliat ISGlobal, ha permès supervisar els canvis en les mesures cognitives cada tres mesos, de gener de 2012 a març 2013, en gairebé 2.600 alumnes de Primària d’entre 7 i 10 anys d’edat a Barcelona.

    Durant un període de 12 mesos, l’exposició als espais verds dins i als voltants de les escoles, determinat per dades de satèl·lit, s’ha relacionat amb una millor capacitat mental per manipular de forma contínua i actualitzar les facultats d’informació conegudes. Entre elles destaca la memòria de treball i la de treball superior, respectivament, i una reducció de la manca d’atenció, independentment de la procedència cultural, l’educació de la mare i l’ocupació dels pares.

    Cada increment del rang interquartil de la verdor dels voltants està vinculada amb un augment del 5% en la memòria de treball, un augment del 6% en la memòria de treball superior i una reducció d’1% en la falta d’atenció.

    La contaminació de l’aire també influeix

    “També trobem que la contaminació de l’aire relacionada amb el trànsit representava entre el 20 i 65% de les associacions estimades entre la verdor de l’escola i el desenvolupament cognitiu. Una part de la influència observada d’espais verds en el desenvolupament cognitiu podria estar mediada per la capacitat dels espais verds a la reducció de la contaminació de l’aire que, al seu torn, s’ha relacionat negativament amb el desenvolupament cognitiu”, explica Dadvand.

    No obstant això, no es va observar cap relació entre l’exposició a la verdor a les cases i les mesures cognitives.”Donades les creixents taxes d’urbanització mundial, l’expansió dels espais verds a les escoles podrien conduir a millores en el desenvolupament cognitiu dels escolars, que en última instància, poden donar lloc a un avantatge en el capital mental de la població”, conclou Sunyer.

    Segons Mark Nieuwenhuijsen, investigador del CREAL, Barcelona és una ciutat amb alts nivells de contaminació de l’aire i relativament poc espai verd. “Aquest estudi proporciona més suport als esforços de l’ajuntament per renaturalitzar la ciutat i reduir l’ús del cotxe mitjançant el foment tant del transport públic com del transport actiu”, apunta l’expert.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Contaminació Espais verds natura
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Entrevista
    Jordi Cots: “Sovint som més exigents amb els infants que amb els adults”
    Next Article
    Actualitat
    Infants afectats per la hipoteca: mala alimentació, baix rendiment i tristesa
    Agència SINC

    Related Posts

    Opinió
    L’Anella Verda: pedalar cap a un futur sostenible

    maig 7, 2025

    Opinió
    Ciència, sexe i normativitat cis heterosexual

    gener 10, 2025

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.