Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Aida C. Rodríguez: “Cal una política ambiciosa per garantir el lleure inclusiu i equitatiu per a tots els infants”

    Yeray García
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    En el Dia Internacional de l’Escriptor Perseguit

    Jordi Badiellanovembre 14, 20183 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Els alumnes de l'escola El Cim que han creat 'El Bosc dels Silencis'
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Els alumnes de l’escola El Cim que han creat ‘El Bosc dels Silencis’ | Foto cedida per l’escola

    Des de fa una colla d’anys, el PEN Català, fa visible aquesta qüestió cada 15 de novembre, Dia Internacional de l’Escriptor Perseguit. En una ocasió, va promoure l’exposició “Veus silenciades, veus rescatades”, que denunciava una quinzena de casos i, enguany, hem fet servir la informació que s’hi donava per realitzar un treball que hem anomenat “El bosc dels silencis”.

    La idea va sorgir quan ens van proposar fer una exposició en una sala de la ciutat en el marc de les jornades “Rauxa. Setmana de la Poesia de Terrassa“. Vam pensar que era una bona ocasió per sensibilitzar els alumnes que, al món, molts escriptors i escriptores no tenen llibertat. De manera que vam pensar quins objectius perseguiria l’exposició, quins continguts la formarien i com es presentarien.

    El resultat és un bosc singular, ple de poemes que com fruits madurs, estan a punt per ser assaborits. Cada arbre pertany a un autor, que ha inspirat diversos poemes a uns estudiants de secundària que han après i ens han ensenyat que el silenci d’un escriptor o d’una escriptora és el silenci de tots. I ho han fet amb versos com ara aquests:

    Com sobreviure. / Les paraules s’amaguen / esporuguides. (a Hrant Dink).

    Paraules fugint / de l’ànima de l’Anna. / Per sempre volant. (a Anna Politkòvskaia).

    Sense llibertat / els anys passen lentament. / Com les paraules. (a Tsering Woeser).

    Pedra privada / de tot moviment / sense riu avall córrer. / Llibertat prohibida / vol anar a l’oceà. (a Carlos A. Aguilera).

    Fora de casa, / lluny de la normalitat / et sents sol, amb por. / Perseguint la llibertat / perduda per escriure. (a Chenjerai Hove).

    Et despertaves / i el sol t’il·luminava. / Ara tot és fosc. (a Normando Hernández).

    Dins de l’ànima / dominant els sentiments / una traça de por. (a Easterine Kire Iralu).

    Escrits atrapats / dimonis empresonats / sense esperança. (a Lydia Cacho).

    Són les desèrtiques nits / les que trobo a faltar / sense llibertat. (a Nada Youssif).

    Fugir per viure. / Exiliat per escriure. / Tot per ser lliure. (a Salem Zenia).

    Les reixes d’acer / oculten una vida / de lliure expressió. (a Shi Tao).

    Miro els núvols / pensant en la llibertat. / Sí que són fràgils. (a Ken Saro Wiwa).

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    ‘L’efecte Bolsonaro’, o perquè Amèrica Llatina gira a la dreta
    Next Article
    Reportatge
    Ciutats per a la infància: i si canviem el ‘prohibit jugar a pilota’ pel ‘juga respectant’?
    Jordi Badiella
    • X (Twitter)

    Filòleg i professor de secundària a l'escola cooperativa El Cim de Terrassa, federada a EscolesCoop.

    Related Posts

    Opinió
    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    juny 6, 2025

    Opinió
    Condemna a l’agressió al docent de l’Institut Escola La Mina de Sant Adrià del Besòs

    juny 4, 2025

    Opinió
    Carles Capdevila

    juny 3, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}