Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » En el Dia Internacional de l’Escriptor Perseguit

    Opinió
    En el Dia Internacional de l’Escriptor Perseguit

    Jordi Badiellanovembre 14, 20183 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Els alumnes de l'escola El Cim que han creat 'El Bosc dels Silencis'
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Els alumnes de l’escola El Cim que han creat ‘El Bosc dels Silencis’ | Foto cedida per l’escola

    Des de fa una colla d’anys, el PEN Català, fa visible aquesta qüestió cada 15 de novembre, Dia Internacional de l’Escriptor Perseguit. En una ocasió, va promoure l’exposició “Veus silenciades, veus rescatades”, que denunciava una quinzena de casos i, enguany, hem fet servir la informació que s’hi donava per realitzar un treball que hem anomenat “El bosc dels silencis”.

    La idea va sorgir quan ens van proposar fer una exposició en una sala de la ciutat en el marc de les jornades “Rauxa. Setmana de la Poesia de Terrassa“. Vam pensar que era una bona ocasió per sensibilitzar els alumnes que, al món, molts escriptors i escriptores no tenen llibertat. De manera que vam pensar quins objectius perseguiria l’exposició, quins continguts la formarien i com es presentarien.

    El resultat és un bosc singular, ple de poemes que com fruits madurs, estan a punt per ser assaborits. Cada arbre pertany a un autor, que ha inspirat diversos poemes a uns estudiants de secundària que han après i ens han ensenyat que el silenci d’un escriptor o d’una escriptora és el silenci de tots. I ho han fet amb versos com ara aquests:

    Com sobreviure. / Les paraules s’amaguen / esporuguides. (a Hrant Dink).

    Paraules fugint / de l’ànima de l’Anna. / Per sempre volant. (a Anna Politkòvskaia).

    Sense llibertat / els anys passen lentament. / Com les paraules. (a Tsering Woeser).

    Pedra privada / de tot moviment / sense riu avall córrer. / Llibertat prohibida / vol anar a l’oceà. (a Carlos A. Aguilera).

    Fora de casa, / lluny de la normalitat / et sents sol, amb por. / Perseguint la llibertat / perduda per escriure. (a Chenjerai Hove).

    Et despertaves / i el sol t’il·luminava. / Ara tot és fosc. (a Normando Hernández).

    Dins de l’ànima / dominant els sentiments / una traça de por. (a Easterine Kire Iralu).

    Escrits atrapats / dimonis empresonats / sense esperança. (a Lydia Cacho).

    Són les desèrtiques nits / les que trobo a faltar / sense llibertat. (a Nada Youssif).

    Fugir per viure. / Exiliat per escriure. / Tot per ser lliure. (a Salem Zenia).

    Les reixes d’acer / oculten una vida / de lliure expressió. (a Shi Tao).

    Miro els núvols / pensant en la llibertat. / Sí que són fràgils. (a Ken Saro Wiwa).

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    ‘L’efecte Bolsonaro’, o perquè Amèrica Llatina gira a la dreta
    Next Article
    Reportatge
    Ciutats per a la infància: i si canviem el ‘prohibit jugar a pilota’ pel ‘juga respectant’?
    Jordi Badiella
    • X (Twitter)

    Filòleg i professor de secundària a l'escola cooperativa El Cim de Terrassa, federada a EscolesCoop.

    Related Posts

    Opinió
    Vocacions que arrelen: aportar valor diferencial des de l’aula

    desembre 19, 2025

    Opinió
    Ha tornat a passar

    desembre 18, 2025

    Opinió
    Keep calm: els joves no són ultres

    desembre 17, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.