Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Incerts passos cap a l’educació inclusiva

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    IA: El final de l’educació com la coneixem?

    Sven Hubermarç 29, 20232 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | AdobeStock
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El món de l’educació té una cita al congrés Bett de Londres, “la setmana més gran del món en educació”, segons l’organització. Més de 600 empreses d’EdTech presentaran les seves propostes educatives del present i el futur i, com ja es podia veure al Mobile World Congress 2023 a Barcelona setmanes enrere, les inicials “IA” seran ben presents als eslògans i campanyes de màrqueting de les empreses participants.

    A dia d’avui, en l’àmbit de l’EdTech (tecnologia de l’educació) sembla que la IA és el centre de tot. Les seves oportunitats són infinites, i aquesta tecnologia emergent ens ofereix grans possibilitats per al sector educatiu: des de la generació de continguts personalitzats i la creació d’imatges, fins a l’anàlisi de textos escrits o parlats. Som al principi d’una nova revolució i el món que ve serà diferent… com ja va passar amb la popularització d’internet, dels mòbils o de les xarxes socials.

    Quin serà l’impacte de la IA a classe? Com s’avaluaran en el futur els alumnes quan Xat GPT pugui generar un assaig sobre qualsevol tema, solucionar problemes matemàtics o generar el codi d’un programa informàtic?

    La IA ha arribat per a quedar-se i serà millor començar a pensar com podem millorar l’educació a través d’ella

    A la vegada, aquest nou escenari demana noves habilitats. Estem preparats a les escoles per a formar els nostres alumnes al respecte? La IA ha arribat per a quedar-se i serà millor començar a pensar com podem millorar l’educació a través d’ella en comptes de negar el canvi que s’està produint. Durant la pandèmia semblava que la digitalització de l’educació es referia a fer classes per Teams, però no és així: el canvi serà molt més profund.

    Si preguntem al Xat GPT com pot ajudar els alumnes a aprendre ens contesta amb diverses idees:

    • Generació d’exemples de gramàtica i vocabulari
    • Generació de textos persuasius
    • Assistència en l’escriptura d’assajos i deures
    • Resolució de problemes matemàtics i científics
    • Interacció personalitzada

    Els alumnes ja ho han pillat i comencen a utilitzar-ho. Ens veiem a Londres per veure el futur. No podem permetre’ns quedar-nos enrere.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    innovació Intel·ligència artificial opinió Xat GTP-3
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Entrevista
    Isabel Orellana: “Gabriela Mistral va ser una lliurepensadora en matèria educativa”
    Next Article
    Actualitat
    Barcelona obre el nou Institut de Tècniques Audiovisuals amb prop de 300 places
    Sven Huber

    Related Posts

    Opinió
    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    juny 2, 2025

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Anàlisi
    Com es construeix una teoria de la conspiració

    maig 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}