Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » ‘La noia desconeguda’: interpel·lar la consciència

    Actualitat
    ‘La noia desconeguda’: interpel·lar la consciència

    Jaume Celamarç 17, 20172 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Per poc que em conegueu sabeu que sóc un incondicional del cinema dels germans Dardenne. Les seves pel·lícules mai m’han decebut, sempre les he trobat molt interessants, unes obres que et sacsegen, que no et deixen indiferent.

    Sota una senzilla història i una senzilla manera de filmar-la hi trobem un conjunt de reflexions que et fan companyia tota la vida. Els Dardenne t’agafen de la mà i no et deixen mai més. Gran cine, el seu. A ‘La noia desconeguda’, amb una interpretació magistral d’Adèle Haenel, ens trobem amb una metgessa que treballa en un barri de Lieja i que un vespre, quan encara està a la consulta amb l’estudiant de pràctiques, però fora del seu horari, algú truca a la porta i ella no obre perquè considera que ja hauria d’haver plegart fa estona.
    L’endemà troben morta a la noia desconeguda.

    Comença el calvari de la protagonista que no pot diferenciar el sentiment de culpa de la responsabilitat en la mort de la desconeguda. Inicia una odissea detectivesca per saber qui és la víctima, per conèixer el seu nom i poder-la treure de l’anonimat. Aquesta és la manera que té de dignificar la memòria, de fer-la visible, de reconciliar-se amb ella mateixa. Durant tota la pel·lícula –això és típic dels Dardenne– la protagonista no para ni un minut, no té treva. Sempre corrent, sempre en tensió, una tensió que, en segons quins moments, aconsegueix incomodar-te d’allò més, perquè et qüestiona profundament.

    Els Dardenne sempre es belluguen en el terreny de l’ètica, de l’ètica entesa com a resposta a les necessitats de l’altre. La jove metgessa necessita conèixer la desconeguda per poder trobar la pau, alhora que l’ha de singularitzar perquè encara entén el valor de la vida humana, el valor d’aquells que truquen a la porta confiats que no els deixarem al carrer.

    La pel·lícula té també una lectura molt potent que il·lustra el drama dels refugiats que interpel·len la nostra consciència: la individual i la col·lectiva. Qualitat artística i oportunitat unides en un matrimoni indissoluble. No us la perdeu, feu-me cas i aneu a comprar l’entrada avui mateix.

    https://www.youtube.com/watch?v=prfiRTP49Zw

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    cinema noia pel·lícula Refugiats
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    HazteOir col·loca un nou missatge trànsfob al seu autobús per dur-lo a Barcelona
    Next Article
    Actualitat
    Cooperatives que neixen a l’escola: emprendre per canviar les coses
    Jaume Cela

    Mestre i escriptor

    Related Posts

    Davant de les imatges de l’horror, quines vides imaginem?

    desembre 2, 2025

    El cinefòrum sobre ‘Hedy Crilla, maestra de actores’ obre un debat sobre pedagogia teatral i pensament crític

    maig 30, 2025

    Nou cinefòrum amb ‘Hedy Crilla, mestra d’actors’

    maig 27, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.