Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    ‘La Boda de Rosa’ i ‘El glorioso caos de la vida’

    Jaume Celasetembre 5, 20203 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    ‘La Boda de Rosa’

    La boda de Rosa, de la directora Iciar Bollaín, és la pel·lícula ideal per aquests dies tan estranys, tot i que la història que explica és ben poc convencional, perquè la protagonista, una dona de més de 40 anys, que s’adona que ha estat tota la vida dedicada als altres i que ha hagut de sacrificar els seus somnis, allò que ella volia fer, decideix començar de bell nou, i aquest ressorgiment s’inicia amb un casament on la Rosa és l’única protagonista. Es casa amb ella mateixa i vol fer-ho saber a qui estima. Sobretot al seu pare, a la seva germana, al seu germà, a la seva filla i a l’home que té l’esperança de ser la parella de la Rosa.

    Una comèdia esplèndida, d’una originalitat que ens acosta al cine de Berlanga, surrealisme que és més intens i més real que qualsevol convenció realista i per sobre de tot uns intèrprets esplèndids. Soc dels que penso que Candela Peña és una actriu extraordinària, que pot amb tots els papers, que amb una mirada et fa riure o et fa plorar. No li cal gaire cosa més. La seva presència justifica anar al cine. Grandíssima Candela, carn de premi una altra vegada. I Sergi López i Nathalie Poza, donant vida als dos germans que tenen altres problemes, que s’estimen però que no es comuniquen gaire i que a poc a poc van entrant a la història. Ramon Barea fent de pare, d’un pare que enyora la seva dona morta i que vol viure amb la seva filla i, és clar, aquesta filla no pot ser altra que la Rosa.

    I Paula Usero, la filla que viu a Manchester amb bessons i que se sent sola i que decideix tornar a casa seva quan la seva mare més necessita pensar en ella. Però tots sabem que mai podrà oblidar als altres, perquè hi ha gent que és en funció del que pot donar i aquesta Rosa dona molt. L’estimareu sense condicions.

    No us la perdeu.


    ‘El glorioso caos de la vida’

    La bellesa d’una història no està renyida amb la tristesa. El glorioso caos de la vida (Babyteeth, en l’original), de la directora Shannon Murphy, magníficament interpretada per Eliza Scanlen i Toby Wallace, és una prova de l’afirmació anterior. Ho sabem prou bé, tots coneixem persones que tenen una expressió trista i són bellíssimes.

    La història que ens explica pertany al gènere romàntic, subgènere dels primers amors. Una noia de quinze anys, malalta de càncer i amb una família molt ben situada però que no sap ser feliç –la mare depèn molt dels antidepressius– i que és poc convencional, es troba accidentalment amb un noi més gran, drogadicte i camell que ha estat expulsat de casa seva. S’enamoren, però dona la sensació que ell no ho sap fins més endavant. La família de la noia no té altre remei que acollir aquell noi si vol col·laborar a la felicitat de la seva filla, però  no és fàcil la relació entre els quatre personatges.

    El gran valor de la pel·lícula, a més d’exemplificar la igualtat entre tristesa i bellesa, és que no cau al pou del llagrimeig fàcil. El caos s’identifica amb la vida i més quan la vida està submergida en el primer amor que sabem que per la noia serà l’últim. En aquest cas tota decisió té un contorn molt destacat. S’han fet diverses pel·lícules que parlen del càncer. Aquesta aconsegueix fer-ho, però sense caure en el sentimentalisme que ha fet que altres hagin naufragat.

    Una pel·lícula excel·lent que recordaràs sempre.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    cine opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    La universitat de la ‘nova normalitat’ perd estudiants però no professors
    Next Article
    Actualitat
    Reduir les ràtios a les escoles pot dividir per cinc el nombre de casos de Covid19
    Jaume Cela

    Mestre i escriptor

    Related Posts

    Opinió
    La força de la fragilitat

    maig 22, 2025

    Opinió
    Ràdio Arrels i la defensa de la Catalunya Nord

    maig 21, 2025

    Opinió
    Maria Zambrano i l’agonia d’Europa

    maig 20, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}