Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    La invisibilitat d’un col·lectiu de 7.000 treballadores del Departament d’Educació

    Iolanda Estradajuliol 15, 20214 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    No es parla d’ells i no es visibilitzen mai ni a cap mitjà de comunicació, ni a reunions als diferents organismes del Departament d’Educació. Són tècniques d’educació infantil (TEI), Educadores d’educació especial (EEE), Tècnics d’integració social (TIS), Auxiliars d’educació especial (AEE), Administratives, Fisioterapeutes (FIS), Educadores de Llars (EDU), així com tot el personal treballador d’una llar d’infants (cuineres, netejadores, oficials de manteniment). Gràcies a aquests professionals els centres educatius han pogut obrir durant aquests dos cursos afectats per la covid.

    Pel que fa al personal de suport educatiu, parlarem ara de la funció que fan avui dins l’escola. En una situació excepcional de pandèmia, aquests professionals han treballat com el que més amb els seus companys/es per tirar endavant una escola confinada, acompanyant les famílies dels alumnes que atenen i quan la covid ha obligat els grups a confinar-se.

    “En el confinament no hi ha hagut distincions mestres/educadores, la feina ha caigut per tots”, ens diu una companya EEE. Aquests professionals tècnics han participat en les videotrucades per fer el seguiment d’una programació adaptada a temps, adaptant-les a les tipologies d’alumnat que atenen en la normalitat, als alumnes d’educació especial igual que als alumnes que atenen els/es tècniques d’integració social. Fent els seguiments amb les famílies i detectant vulnerabilitats. Les TEI i AEE creant activitats i reinventant-se amb molta imaginació, pels més petits de l’escola les primeres, i per l’alumnat amb diversitat funcional les segones.

    S’han hagut de formar i adaptar a les noves tecnologies utilitzant el seu material informàtic. Totes i tots han fet el seguiment del retorn i avaluació de les feines al costat dels mestres, coordinacions amb agents externs i han entrat a casa de les famílies, la qual cosa no ha estat fàcil. I tot això, sense abandonar les coordinacions amb els companys i companyes del centre i la direcció mitjançant cicles, nivells i claustres.

    Senyor conseller, quan s’adreça als mitjans de comunicació i només agraeix la feina feta durant aquests dos cursos al col·lectiu de docents, ens està excloent a tots nosaltres

    Sense abandonar tampoc la formació. “La nostra feina ha estat d’escàndol, no només un suport o un acompanyament”, paraules recollides d’una companya. No s’ha pogut tenir en compte les necessitats personals ni familiars dels mestres ni d’aquest personal de suport educatiu perquè el que s’ha respectat ha estat la disponibilitat horària de les famílies a l’hora de connectar-se, incloent-hi fins i tot els caps de setmana.

    És per tot això que la UGT reclama el reconeixement públic del personal laboral d’atenció educativa per la feina realitzada en tota aquesta situació que ha portat la covid19 a una escola en línia gens fàcil de gestionar, tant pels docents com per aquest personal d’atenció educativa que ha treballat, voluntàriament, segons les instruccions rebudes pel mateix Departament d’Educació.

    Demanem al conseller Josep Gonzàlez-Cambray i a totes les direccions generals del Departament d’Educació que agraeixin al personal laboral de suport educatiu, en la mateixa mesura que ho ha fet amb els docents, la seva feina i dedicació en aquesta pandèmia, que en cap cas ha estat fàcil.

    També agrairíem que, en cas dirigir-se o adreçar-se a aquest personal, treballadores i treballadors que formem part del Departament, ho faci com a professionals de l’educació, utilitzant així un terme inclusiu en la comunitat educativa on encabiria docents i personal de suport i atenció educativa.

    Senyor conseller, quan s’adreça als mitjans de comunicació i només agraeix la feina feta durant aquests dos cursos al col·lectiu de docents, ens està excloent a tots nosaltres, professionals que formem part del sistema educatiu.


    Iolanda Estrada i Ramon Gasull són educadors d’educació especial i delegats de la UGT representants del personal laboral d’atenció educativa, personal d’administració i serveis i Llars d’Infants del Departament d’Educació.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Gonzàlez-Cambray canvia les direccions de vuit dels deu serveis territorials
    Next Article
    Actualitat
    Un estudi associa el consum d’aliments ecològics durant la infància amb un millor desenvolupament cognitiu
    Iolanda Estrada

    Related Posts

    Opinió
    Greus fets de violència sexual cap a una menor d’edat sota la guarda de l’administració

    maig 14, 2025

    Opinió
    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    maig 14, 2025

    Opinió
    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    maig 13, 2025

    2 comentaris

    1. Fer on juliol 15, 2021 2:07 pm

      Totalment d’acord!!

      LA NOSTRA INVISIBILIAT resulta un fet contradictori i potser paradoxal amb la nostra funció més rellevant al centres escolars, LA INCLUSIÓ, i per tant, LA VISIBILITAT del col·lectiu d’Alumnes amb Necessitats Educatives Específiques.

      EEE (Educadora d’Educació Especial)

      Reply
    2. Elisabeth on juliol 15, 2021 10:26 pm

      Gràcies per ser la nostra veu, gràcies Iolanda per la teva feina i la ajuda que ens has donat, si més no tranquil·litat i proximitat en tants i tants de dubtés.

      Reply
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.