Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    La ministra de Joventut apunta que la segregació escolar “és un debat que ens interpel·la, i que ho travessa tot”

    Bernat Ferrersetembre 30, 20242 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    La ministra de Joventut i Infància, Sira Rego, a la Fundació Pere Tarrés | FPT
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La ministra de Joventut i Infància, Sira Rego, considera que el govern espanyol ha d’implicar-se en la lluita contra la segregació escolar, malgrat el fet que es tracta d’un àmbit que majoritàriament depèn del ministeri d’Educació, i que bona part de les competències en educació estan transferides a les autonomies. “És un debat que ens interpel·la, i que ho travessa absolutament tot, més enllà de la competència específica d’uns i altres”, va sentenciar dijous en un dinar-col·loqui a Barcelona organitzat per la Fundació Pere Tarrés.

    Rego considera que “el debat dels drets [de l’infant] ha de transcendir el debat de les competències”, i que “més enllà de la competència específica” el govern espanyol ha d’implicar-se en “empènyer drets”, en tant que “des del ministeri plantegem la infància com a subjecte de drets, i tenim la perspectiva d’elevar a polítiques de rang d’estat les polítiques que tenen a veure amb la defensa d’aquests drets”. Segons Rego, la lluita contra la segregació escolar s’incardina amb el Pacte d’Estat per a l’Erradicació de la Pobresa Infantil, “que té en compte aquella manca d’oportunitats que té un segment de la infància de l’estat i que hem d’abordar col·lectivament”.

    La ministra va emfasitzar que el 34,5% dels infants d’arreu de l’Estat viuen en situació de pobresa o en risc d’exclusió social. I va ressaltar: “L’Estat és la quarta economia de la UE, i vam créixer un 2,5% l’any passat. En canvi, invertim en polítiques públiques un 1,5% del PIB, un 1% per sota de la mitjana UE. És una incongruència, cal tancar aquesta bretxa. Hem de passar de l’1,5% al 2,4% del PIB, tenim la riquesa necessària per fer-ho, tan sols hem de redistribuir-la. Només cal voluntat política.”

    “Hi ha nens que no viuen en cases que tinguin la temperatura adequada, i que els seus pares i mares no els poden donar un calçat adequat, o bé àpats adequats. Aquests infants tenen un futur afectat per les condicions en què viuen, i una democràcia no es pot permetre definir-se com a robusta si no resol aquestes desigualtats”, va sentenciar.

     

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Segregació segregació escolar Segregació sociocultural
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Una escola concertada inclusiva o com vendre la moto de l’elitisme i la segregació
    Next Article
    Opinió
    La síndrome de Gilles de la Tourette
    Bernat Ferrer

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Entrevista
    Juanjo Falcó: “Sense la implicació dels ajuntaments no és possible lluitar contra la segregació”

    abril 3, 2025

    Reportatge
    El TDAH a l’adolescència: reconèixer i afrontar un trastorn complex

    març 21, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}