Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    La ‘tercera onada’ de grups confinats a les escoles, molt més suau que la segona

    Redaccióabril 15, 20213 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Foto: Pol Rius
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    En els darrers dies s’han pogut llegir i escoltar alguns titulars de premsa que alertaven del ràpid creixement dels alumnes i docents confinats en aquesta quarta onada de la pandèmia, que pels centres educatius és la tercera, ja que la primera la van viure totalment tancats. La realitat, però, és que la situació és similar a l’inici del segon trimestre, que va coincidir amb l’arrencada de la tercera onada de la pandèmia, i en canvi el ritme de creixement de grups bombolla confinats està sent notablement més lent.

    Segons les dades que actualitza diàriament (tret dels diumenges) l’aplicació traçacovid, aquest dijous hi ha un total de 1.046 grups confinats, que representen l’1,45% dels 72.000 que es calcula que hi ha en total. Al gener, en el nové dia d’actualització de dades després del primer dia lectiu els grups confinats eren més del doble: 2.165. Aquell dia (21 de gener) hi havia 61.147 persones confinades, de les quals 58.091 eren alumnes i la resta docents, PAS o personal extern. Avui hi ha 26.509 persones confinades, és a dir, menys de la meitat.

    En el segon trimestre les autoritats sanitàries i educatives van preveure un “creixement vertical” dels grups confinats, ja que la tercera onada de la pandèmia estava sent molt accentuada, i perquè durant tot el mes de gener es van realitzar cribratges massius als centres educatius. Al final, però, el pic no va ser tan alt com s’esperava. Es va arribar als 2.701 grups confinats el 23 de gener (és a dir, l’onzè dia d’actualització de dades després de l’inici del trimestre) i a partir d’aquí la xifra va anar baixant suaument i progressivament fins a Setmana Santa.

    Aquest pic del segon trimestre es va quedar fins i tot lluny del registrat el primer trimestre, quan el 31 d’octubre hi va haver 3.504 grups confinats (el 4,87% del total) i per aquest motiu 85.994 persones van haver de quedar-se a casa. En aquells moments es vivia el moment més àlgid de la segona onada de la pandèmia. L’índex de rebrot havia arribat als 943 punts una setmana abans, mentre que al setembre, quan va començar el curs, es trobava en 213 punts, la qual cosa explica perquè el setembre es va viure un ritme relativament lent de grups confinats, que es va accelerar a l’octubre.

    En la roda de premsa que ahir va oferir el conseller d’Educació, Josep Bargalló es va tornar a felicitar per l’esforç que ha fet tothom (alumnes, docents, PAS, monitors, famílies…) al llarg d’aquest curs per mantenir les escoles obertes i segures, i va recordar que a Alemanya, França, Regne Unit i Itàlia en algun moment del curs 2020/21 han hagut de tornar a tancar les escoles, cosa que no ha passat a Catalunya.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    emergència educativa
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Reportatge
    Quin aire respires al centre? Mesurar els contaminants atmosfèrics com a experiència d’innovació pedagògica
    Next Article
    Opinió
    Les Missions Pedagògiques al cinema
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Reportatge
    Científiques que inspiren vocacions

    febrer 11, 2025

    Opinió
    Tenim capacitat de crítica?

    novembre 29, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}