Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Les entitats per una escola inclusiva retreuen a Ensenyament que hagi aturat el nou decret

    Actualitat
    Les entitats per una escola inclusiva retreuen a Ensenyament que hagi aturat el nou decret

    Redacciógener 20, 20172 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Imatge d'arxiu. / © Sandra Lázaro
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    ima
    Zuly, amb síndrome de Down, fa primer a l’escola Castella del barri del Raval de Barcelona / © Sandra Lázaro

    “¿Per què no es tramita el decret d’escola inclusiva?” Aquesta és la pregunta que es formulen des de fa mesos les entitats que s’agrupen sota el paraigua de la Plataforma Ciutadana per una Escola Inclusiva a Catalunya, que han decidit fer pública la seva “decepció” davant un departament d’Ensenyament que té el text des de fa mesos al calaix. Fa més de dos anys que es coneix la preparació d’aquest decret, en fa un des que es va anunciar públicament, i des del maig del 2016 que el seu redactat està tancat, però encara no ha entrat a debat al Consell Escolar de Catalunya, pas previ a las seva aprovació.

    Les entitats consideren “incomprensible” aquesta situació, sobretot tenint en compte que, després de múltiples negociacions i la reelaboració d’alguns esborranys, el departament d’Ensenyament va accedir a recollir la majoria de les seves demandes. Amb el nom de Decret de l’Atenció Educativa a l’Alumnat en el Marc d’un Sistema Inclusiu, el text posava les bases per a la reconversió dels centres d’educació especial, reconeixia el dret de les famílies a escolaritzar els seus fills en centres ordinaris i la rebaixa de les categoritzacions mèdiques de l’alumnat amb discapacitat.  

    “Expressem la nostra decepció envers aquest Govern, que està demostrant la seva incapacitat a l’hora de tramitar un simple decret sobre una matèria que se suposava que era prioritària”, sentencia la Plataforma en un comunicat, en el qual retreuen a Ensenyament que se’ls hagi dit en més d’una ocasió en els últims mesos que el text entraria “de forma imminent” al Consell Escolar. I encara no ho ha fet.

    Aquest endarreriment en la publicació del decret refreda la bona sintonia evidenciada entre Generalitat i entitats, sobretot en el tram final de la seva redacció. També pel fet que Meritxell Ruiz ha apostat en el seu primer curs com a consellera per reforçar el model d’escola inclusiva amb la incorporació de més professionals. I és precisament en aquest context que les entitats fan pública la seva incomprensió.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Departament d'Ensenyament Escola inclusiva pressupostos
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Com fer un préssec amb fang
    Next Article
    Actualitat
    ‘Europa ja no és terra d’acollida’, a la revista Per Què
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Entrevista
    Mario Izcovich: “El bon professor és aquell que troba el reconeixement veient que els nanos aprenen”

    desembre 4, 2025

    Opinió
    Coeducació a les escoles bressol: cultivar la igualtat des de la primera infància

    novembre 21, 2025

    Entrevista
    Jaume Cela i Joan Domènech: “Fer de mestre és escoltar els alumnes”

    novembre 7, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.