Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    La inestabilitat de les plantilles penalitza els centres de màxima complexitat

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Lliçons de vida per a mestres valents

    Francina Martígener 7, 20212 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Foto: Escola Octavio Paz
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Mestres d’un mestre és el recorregut vital d’una persona apassionada per la vida i per l’ofici de mestre. És, sobretot, una prova d’amor, respecte i agraïment envers totes les persones que han fet possible que Xavier López Ortín sigui qui és: un mestre que viu amb optimisme, generositat, creativitat, sensibilitat, persistència i valentia.

    Totes les persones que hi apareixen hi sumen: tant les que l’han estimat, com les que l’han fet patir, i tantíssimes que l’han acompanyat en cada moment vital i en els moments crítics. No es tracta només d’una gran lliçó de vida, sinó que és també una gran lliçó del que vol dir educar i ser mestre avui, amb pensaments que fonamenta la seva pràctica, resumida en la premissa de J. Dewey: “L’educació no és la preparació per a la vida, és la vida mateixa”.

    El llibre deixa entreveure una de les qualitats més rellevants de l’autor: la capacitat de lideratge, que passa “no per imposar una idea”, sinó per tenir idees clares, capacitat de remoure i motivar l’equip, i portar el compromís fins al final. El capítol L’escola Octavio Paz, una escola valenta és especialment interessant per aquells que tinguin el repte d’encarrilar un procés tan complex com el de transformar un centre. A més d’explicar el projecte educatiu, deixa palès que la capacitat transformadora no depèn d’una persona inspirada, sinó d’un equip compromès, treballador, valent i ben cohesionat.

    El final del llibre connecta un present complex, enmig d’una pandèmia, amb un somni de futur: una escola que acompanyi els infants i que en garanteixi el benestar, perquè cap infant quedi enrere. És un exemple viu de la frase d’Angeleta Ferrer que diu que “l’educació és més obra d’amor que de ciència, i que no hi ha res tan difícil i interessant com descobrir i formar la persona humana”.


    Francina Martí, Coral Regí, Anna Jolonch, Jordi Serarols i Elena Guillén participen dimarts vinent a la presentació del llibre Mestres d’un mestre al CCCB. Per inscripcions cal omplir aquest formulari. 

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Llibres opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    PFI (amb I, d’inserció sociolaboral)
    Next Article
    Actualitat
    El Síndic demana que s’autoritzin les activitats extraescolars i esportives d’infants i adolescents
    Francina Martí

    Related Posts

    Opinió
    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    juny 2, 2025

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Opinió
    El greuge de no ser tinguts en compte

    maig 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}