Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Mesures anticovid: dues setmanes sense extraescolars i educació virtual a batxillerat i FP fins al Nadal

    Redaccióoctubre 29, 20204 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Reunió del Govern, aquest matí
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El Govern de la Generalitat ha anunciat aquest matí un enduriment de les mesures per tractar de reduir el ritme de contagis de la covid19. Segurament la més rellevant d’aquestes noves mesures és que es decreta un confinament perimetral que restringeix la mobilitat entre municipis els caps de setmana, però també n’hi ha que afecten directament l’educació. De moment, tot queda igual pel que fa a les etapes d’ensenyament reglat d’infantil, primària i secundària obligatòria. Però hi ha canvis notables en la postobligatòria i l’ensenyament no reglat.

    Així, les activitats extraescolars han quedat prohibides durant 15 dies, amb l’excepció d’aquelles que es fan en horari lectiu, és a dir, durant el temps del migdia, i que no impliquen la barreja de grups bombolla. No es consideren activitats extraescolars, per ser ensenyaments reglats, els ensenyaments de règim especial i la formació que imparteixen els centres d’educació d’adults i escoles oficials d’idiomes.

    Això afecta, per tant, a les activitats que s’organitzen als centres educatius fora de l’horari lectiu, qualsevol curs d’idiomes, activitat d’esplai, taller, etc. I també a tot l’esport federat, que ja s’havia vist afectat per la decisió, fa dues setmanes, de suspendre totes les competicions que no fossin de categories professionals. Aquesta prohibició es manté durant quinze dies més, i de fet es decreta el tancament de totes les instal·lacions esportives, a excepció de les de tecnificació i les que hagin d’acollir alguna competició professional. Les àrees de joc infantils de titularitat pública podran romandre oberts, però l’obligació de tancar inclou també les ludoteques i espais infantils tancats, així com els parcs d’atraccions.

    Per Pere Aragonés, vicepresident del Govern, “les mesures són dures i contundents perquè la covid19 torna a colpejar-nos amb molta força, i sabem que tenen un fort impacte social i econòmic, per això és imprescindible que acompanyem tot l’esforç que fan les famílies i les empreses, i per tant mobilitzarem 300 milions d’euros addicionals als que ja hem posat en marxa per impulsar accions de suport econòmic i de protecció social”. D’aquests diners, ha precisat que 50 milions seran per ajudes al sector cultural (20 milions), educació en el lleure (20 milions) i clubs esportius federats (10 milions).

    Postobligatòria a distància “tant com es pugui”

    Pel que fa a l’ensenyament postobligatori -és a dir, batxillerat, cicles mitjà i superior i també els ensenyaments d’idiomes, adults, arts i musica, etc-, els centres “han de tendir a augmentar la no-presencialitat, a reduir la presencialitat. I ho han de fer en els termes que les instruccions i molts plans d’obertura ja preveien”, afirma el conseller Bargalló en una nota de premsa. Aquesta mesura s’haurà de desenvolupar a partir de dilluns vinent i s’allargarà el primer trimestre “per tal que els centres no hagin de variar els plans passats els propers 15 dies”. Demà divendres es podrà mantenir l’activitat presencial prevista als centres, i de fet el Departament accepta que es mantingui “fins que els centres no puguin activar les noves mesures”.

    Les pràctiques i els examens en principi es podran mantenir en format presencial, però el Departament anuncia que la propera setmana es publicaran instruccions específiques referents a aquests aspectes concrets. En l’actualitat ja hi ha un 8% de grups de batxillerat i un 20% de grups d’FP que ja havien adoptat el sistema híbrid, amb combinació de classes virtuals i presencials, segons va informar el Departament d’Educació fa una setmana.

    “Allò que és primordial es mantenir i preservar el dret a l’educació del nostre alumnat. Totes les mesures tenen aquesta fita. Així, infantil, primària i ESO continuen igual. És un bé a preservar el manteniment de l’ensenyament obligatori presencial. Es mantenen vigents totes les instruccions i tots els plans d’organització dels centres”, ha subratllat Bargalló.

    Pel que fa al sistema educatiu reglat, aquest matí hi havia 3.391 grups de convivència estables confinats i 68.609 no confinats. Traduït a persones, 79.524 alumnes i 3.635 professionals confinats i 1.360.476 i 156.365 no confinats. Encara, per tant, el percentatge d’afectació és petit, però la dada segueix creixent dia a dia. Per exemple, hi ha més de 1.000 grups confinats més dels que hi havia fa una setmana. L’única dada positiva, en relació a ahir, és que per primer cop baixa el nombre de PCR positives en els darrers 10 dies. Ahir eren 6.203 i avui són 5.868.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    emergència educativa ensenyament a distància Estudis postobligatoris extraescolars
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Música d’emergència (pràctiques musicals des de la quotidianitat)
    Next Article
    Actualitat
    “La bressol està preparada per detectar dificultats de neurodesenvolupament, però li falten més recursos”
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    El greuge de no ser tinguts en compte

    maig 28, 2025

    Actualitat
    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    maig 16, 2025

    Opinió
    El lleure d’estiu, un dret de primera pendent

    maig 9, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}