Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Jaume Funes: “Mentre ens dediquem a protegir falsament, no ens dediquem a ensenyar a pensar”

    Ana Basanta

    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    Jordi Saez Pueyo

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Repàs del curs a ‘El Diari de l’Educació’: quins són els temes que més heu llegit?

    Redacciójuliol 18, 20196 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    EDU BAYER.
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Ara que ja està ben avançat el juliol, la redacció d’El Diari de l’Educació s’agafa unes setmanes de vacances. Abans de tancar, però, us volem deixar amb un repàs del curs fet amb la vostra mirada. Com bé sabeu, al final de cada mes recuperem al nostre Twitter aquells articles que han estat més llegits. Avui volem fer el mateix, però reunint, en aquest cas, els articles que estan al capdamunt del rànquing de tot aquest curs.

    Nosaltres tornem el 2 de setembre amb les forces renovades i mentrestant, perquè no només hem publicat deu bons articles al llarg del curs, trobareu a les nostres xarxes socials alguns dels reportatges, articles i entrevistes que han omplert El Diari de l’Educació.

    Els 10 articles que més heu llegit durant aquest curs

    1. 25 Curts per treballar les emocions i els valors

    En primera posició i amb diferència trobem aquest article que ens va escriure la Nati Bergadà amb uns recursos molt interessants: els curmetratges. A l’escola, a part d’impartir coneixements, és fonamental treballar les emocions i els valors. A partir de la visualització de curts es poden establir diàlegs i converses a l’aula.

    2. Toni, de mecànic de camions a mestre d’infantil: “Mai li digueu a un infant que no serveix”

    En segon lloc hi ha la història del Toni Sánchez, un mestre diferent que us va arribar al cor. Ha lluitat i doblegat el determinisme social que el va convertir en un fracàs escolar de manual durant la seva escolaritat. Fins als 30 anys no va saber que, contràriament al que havia escoltat i cregut tota la vida, sí que servia per estudiar.

    3. Deures, drets i estiu

    El tercer article més llegit és ben recent, el vam publicar tot just a principi de juny i segueix encara de màxima actualitat. Dormir a l’aire lliure, recollir herbes aromàtiques, banyar-se en un llac, fer la compra algun dia, aprendre un joc de cartes… i així fins a 20. Aquests “deures d’estiu” que ens posava la Roser Batlle al blog d’Aprenentatge Servei contribueixen al desenvolupament de la persona i respecten el seu dret al descans, l’esbarjo i el joc recollit a la Convenció dels Drets dels Infants.

    4. La borsa de mestres interins obrirà tot l’any i es gestionarà amb una aplicació informàtica

    La informació de servei també és molt ben acollida pel nostre públic. En aquest cas, explicavem els canvis que el Departament d’Educació va fer en el funcionament de la borsa de mestres interins, que també va incorporar l’educació no formal i el coneixement de llengües estrangeres com a nous mèrits i va començar a actualitzar les especialitats en oferta a la borsa quinzenalment.

    5. “Les mestres d’infantil haurien de ser les més ben pagades”

    En aquesta entrevista, el professor de la Facultat d’Educació de la Universidad de León i responsable federal d’educació a Izquierda Unida, Enrique Javier Díez Gutiérrez, va parlar-nos, entre d’altres cose, de com l’escola educa per a la cooperació mentre el sistema on es desenvolupa ensenya tot el contrari.

    6. El perquè de les competències bàsiques

    Aquesta opinió sense embuts de la Rosa Cañadell on deia que les competències bàsiques no són un invent pedagògic, ni una demanda del professorat, ni un ideal de les famílies sinó una exigència del món econòmic, va ser molt compartida per molts de vosaltres. En el mateix article també apuntava contra l’educació financera i la ‘nova innovació’.

    7. 20 contes per treballar les emocions amb els infants

    En la mateixa línia que l’article més llegit, aquest recull de recursos per treballar les emocions – en aquest cas, llibres – també va ser molt llegit. I és que sovint ens calen eines per poder abordar quelcom tant complex com això i els contes poden ser un bon aliat. A partir del conte els infants poden verbalitzar emocions i sentiments, sempre difícils d’expressar.

    8. Linxament a una mestra per la suposada agressió a una alumna que va dibuixar una bandera d’Espanya

    En vuitena posició es cola la notícia polèmica que ens va arribar a final de curs. En aquest article, però, explicavem que no hi havia cap prova que acredités l’agressió de la mestra de Terrassa mentre els mitjans (primer, els de dretes i després la resta) van donar-li credibilitat i Twitter s’omplia de missatges d’odi.

    9. El decret de menjadors és a punt d’entrar al forn: els sis punts més calents

    Mentre el Departament d’Educació premia l’accelerador per aprovar el decret de menjadors, vam preguntar a diferents entitats i institucions què en pensaven, i les opinions eren de tots els colors. Com es va saber a finals d’any, però, de moment el decret haurà d’esperar.

    10. Una altra forma d’avaluar (més enllà de l’examen i la nota) és possible

    Tancant el rànquing s’hi situa un altre dels debats de l’educació avui: els exàmens i les notes. A poc a poc, la lògica explicació-deures-examen-nota està deixant de ser l’única i cada vegada més centres recorren a eines múltiples per a aconseguir una avaluació que superi la mera qualificació.

    Dins d”El Diari de l’Educació’ també han passat coses

    Aquest any el diari ha fet 5 anys i ho vam voler celebrar amb una trobada amb subscriptors i lectors el 6 de maig a l’escola Fructuós Gelabert. La Pilar Gargallo, la Carme Ortoll, la Belén Tascón i la Lourdes Martí, totes elles membres del consell assessor, van explicar-nos quins eren per elles els principals reptes que afronta avui l’educació i després vam poder escoltar les opinions dels nostres lectors i subscriptors amb un diàleg amb el públic. El Jordi Plana i el Josep Maria Puig ens van regalar, després, dos articles sobre aquest acte i la trajectòria del diari.

    Enguany també hem renovat i ampliat el nostre consell assessor. Presidits pel Jaume Carbonell, el nou consell assessor té ara 28 membres (14 dones i 14 homes), que recullen un ventall plural de mirades, generacions i sensibilitats. Amb aquesta reorganització del consell aquest diari vol reafirmar el seu compromís amb la comunitat educativa i posar-se al seu servei.

    Una altra novetat ha estat un canvi amb la relació amb la nostra comunitat amb oportunitat única per seguir donant suport a aquest projecte. Des d’aquest any, els subscriptors d’El Diari de l’Educació (els nous i els que ja ho són) rebran un val de compra de 40€ per gastar en qualsevol llibre(s) del fons editorial d’Octaedro, que suma pràcticament 2.000 títols. També hem obert, exclusivament per subscriptors, l’Agenda de l’Educació, on trobareu actes i esdeveniments organitzats o destinats a la comunitat educativa.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Neix una plataforma per reclamar que es revisin les oposicions docents
    Next Article
    Opinió
    Esperant l’Agència Pública de Formació i Qualificació Professionals de Catalunya
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}