Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Incerts passos cap a l’educació inclusiva

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    TechCamp: l’estiu també serveix per continuar inventant ‘apps’

    Pau Rodríguezjuliol 26, 20164 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Imatge d'arxiu de l'edició del TechCamp de 2015/ Mschools
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Va ser amb la visita d’una persona de l’Institut Guttmann que havia perdut mobilitat a les mans quan uns alumnes de Quart d’ESO del col·legi Frangoal, de Castelldefels, es van fer la pregunta que ha marcat el seu últim curs a l’institut. ¿Es podria desenvolupar una pròtesi o una extensió robotitzada assequible per a tothom –les actuals no són precisament econòmiques– que es controlés amb la ment gràcies a sensors? La resposta va quedar més que clara el 5 de juny passat, quan van rebre el premi mschools App Awards a la millor aplicació mòbil –de les 200 que s’hi havien presentat– relacionada amb l’Internet de les Coses.

    Els protagonistes d’aquesta història són en Joel Romero, la Sònia Benítez i en Mario Vázquez, els tres alumnes inventors de Bio-Control, l’aplicació per a mòbils que permet configurar la sensibilitat o la potència d’una pròtesi que va connectada, a través del dispositiu, a una diadema que mesura les ones emeses pel cervell. Tot el circuit és obra seva. “La societat depèn cada cop més de les màquines, estem canviant a una velocitat impressionant i depèn de nosaltres conduïr-la cap al bon camí”, proclama entusiasmat en Joel. Precisament l’internet de les coses –la robòtica, el control de dispositius– és el que centrarà les activitats del TechCamp, els campaments tecnològics que se celebren aquesta setmana i en què hi participen 30 alumnes guanyadors dels App Awards. 

    “Són unes colònies que no només busquen que es diverteixin, que també, sinó que es formin i aprenguin una mica més enllà del que han fet a classe”, explica Albert Forn, director d’mschools, que afegeix que part d’aquesta formació la impartiran experts de la indústria. Els campaments són, de fet, el tancament del cercle del programa mschools, que s’aplica des de fa tres anys als instituts catalans, i que consisteix en què els alumnes, per grups, desenvolupen una app al llarg del curs. La iniciativa ve impulsada per Mobile World Capital Barcelona i compta amb la complicitat del departament d’Ensenyament, l’Ajuntament de Barcelona i GSMA. En l’última edició hi han participat 18.000 escolars.

    D'esquerra a dreta, amb la samarreta blanca, en Mario, la Sonia i en Joel.
    D’esquerra a dreta, amb la samarreta blanca, en Mario, la Sonia i en Joel.

    Les colònies són també un reconeixement a la feina esforçada d’equips com el d’en Joel, la Sònia i en Mario, que valoren de forma molt positiva aquesta matèria. “No és com la resta d’assignatures, on ens tenen reclosos en una aula, sinó que aquí ens motiven a sortir, valoren el nostre potencial, participem, aprenem més”, enumera en Joel. I no només aprenen sobre tecnologia. “Hem après molt a treballar en equip, perquè al principi ens costava trobar enfocaments comuns del projecte”, explica la Sònia, fins que van descobrir que eren precisament les seves diferències el que podien explotar a l’hora de repartir-se les tasques. Ella es va fer càrrec de la coordinació i la recerca, mentre que en Joel va assumir la part tecnològica i en Mario, la creativa.

    I és que el programa mschools no només preveu el desenvolupament tecnològic de l’app, sinó tot el que envoltaria la creació d’una aplicació d’aquestes característiques en un entorn comercial: disseny de marca, publicitat, comunicació, model de negoci… “Per molt bona que sigui la proposta, no servirà de res si no la podem anar millorant amb el temps o si té un preu abusiu”, sosté en Joel.

    El fet de començar i acabar un projecte real, és a dir, que es podria perfeccionar i comercialitzar, també és un al·licient per als estudiants. I una filosofia que es reprodueix al TechCamp. En els vuit dies que dura l’estada –del 23 al 31 de juliol– als participants se’ls proposa desenvolupar un propotip de domòtica basat en l’internet de les coses. Es tracta de programar objectes quotidians de la llar perquè responguin a un microcontrolador que recull informació de diferents sensors, com el control de llums, finestres o temperatura.

    “Esperem aprendre moltíssim”, aventuren aquests tres joves. I en acabat, ja al setembre, el seu camí se separarà -cursaran estudis postobligatoris en diferents centres-, però asseguren que se seguiran veient per perfeccionar el Bio-Control.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Col·legi Frangoal mòbils mschools TIC
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Aquí pots llegir totes les entrevistes del curs 2016-2017
    Next Article
    Actualitat
    Mor Josep Maria Jarque, el pare de l’escola inclusiva a Catalunya
    Pau Rodríguez
    • X (Twitter)

    Periodista. Exdirector del Diari de l'Educació.

    Related Posts

    Anàlisi
    Educar o regular: reflexions sobre pantalles i educació del Debat Verificat 

    febrer 26, 2025

    Opinió
    Acompanyar les dimensions digitals de les seves vides

    febrer 6, 2025

    Actualitat
    Educació proposa prohibir l’ús dels mòbils també a l’ESO

    febrer 4, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}