Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Incerts passos cap a l’educació inclusiva

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    ‘The Florida Project’

    Jaume Celafebrer 16, 20183 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    The Florida Project és una pel·lícula extraordinària dirigida per Sean Baker i vista amb la mirada d’una nena de sis anys i dels seus companys de joc. Viuen en un motel a prop d’Orlando, a les portes del món de Disney. Juguen tot el dia al carrer –la pel·lícula passa durant les vacances–i fan entremaliadures de tota mena; algunes poden tenir conseqüències molt greus.

    La principal protagonista es diu Moonee i viu en una de les habitacions del motel amb la seva mare que es dedica a la prostitució. A la nena, però, se la veu sempre feliç, bellugant-se al bell mig d’un espai  obert ple d’aventures.

    No té pare, però l’home que s’encarrega de vigilar el motel –gran, com sempre, Willem Dafoe– té cura de les criatures com una mena d’àngel benefactor, que és com haurien de ser sempre els àngels.

    I arriba el moment dramàtic, perquè intervenen els serveis socials i s’ha de decidir si la nena rep les atencions que necessita o han de separar-la de la mare i portar-la a una família d’acollida. Decisió molt difícil de prendre sobretot quan veus que la nena vessa felicitat per tot arreu, tot i les dificultats objectives que té la seva vida.

    Si fa dies ens meravellaven de les interpretacions infantils de la pel·lícula Estiu del 93, ara ens podem tornar a meravellar amb el treball de les criatures d’aquesta pel·lícula, sobretot de la interpretació de Brooklyn Kimberly Prince, que dóna vida a la petita Moonee amb tanta naturalitat que arriba a fer-te sentir profundament commogut.

    El guió planteja un dubte ètic molt anguniós: cal separar una criatura de la seva mare perquè veiem que no li dóna tot allò que creiem que necessita i tot allò a que té dret i, per tant, pensem que estarà  millor amb una família d’acollida o la deixem amb la mare que coneix i que a la seva manera se l’estima? I la pregunta més inquietant i més necessària de dir en veu alta: per què redimonis  ningú  es preocupa de la mare d’aquesta nena, de donar-li feina i el que necessita per viure i perquè pugui tenir cura de la seva filla?

    No us perdeu The Florida project perquè poques vegades veiem la pobresa i l’abandonament amb els ulls feliços d’una criatura que juga i que no qüestiona res ni es queixa mai de la situació que viu fins que arriba l’instant de la separació. Un final obert que m’ha recordat el Truffaut dels 400 cops, tot i que ell filma el seu protagonista quan arriba a la platja i mira la càmera, que vol dir que ens mira a nosaltres que restem silenciosos i avergonyits a la butaca, i aquí els últims plans són de les nenes entrant dins el món de Disney mentre fugen del món real.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Acolliment cinema opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Vuit reflexions sobre immersió en temps de capbussades
    Next Article
    Actualitat
    Coeducació: veterania i innovació
    Jaume Cela

    Mestre i escriptor

    Related Posts

    Opinió
    L’estiu: oportunitat o miratge per als infants?

    juny 3, 2025

    Opinió
    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    juny 2, 2025

    El cinefòrum sobre ‘Hedy Crilla, maestra de actores’ obre un debat sobre pedagogia teatral i pensament crític

    maig 30, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}