Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    Ana Basanta

    Javier González: “L’Associació Escola Benaiges continua gràcies al suport de la gent”

    Ana Basanta

    Feu-los llegir… Com?

    Josep Maria Turuguet Salgado
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Una guia educativa “desobedient” contra la LOMCE

    Laura Murillomaig 7, 20144 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Presentació de la guia educativa contra la LOMCE a la seu d'ELA a Bilbao.
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Presentació de la guia educativa contra la LOMCE a la seu d'ELA a Bilbao.
    Presentació de la guia educativa contra la LOMCE a la seu d’ELA a Bilbao.

    Aquest és un article publicat a eldiarionorte.es

    Els sindicats i entitats educatives ELA, LAB, Sortzen, STEE-EILAS i Ikasle Abertzaleak, entre d’altres, han elaborat una guia educativa per fer front a la LOMCE a través del “camí de la desobediència” en què exigeixen “una i altra vegada” als Governs basc i navarrès la “no aplicació” de la coneguda normativa com a Llei Wert, que té prevista la seva entrada en vigor a partir del proper curs escolar. D’aquesta manera, els seus creadors busquen impulsar “un marc normatiu propi per a Euskal Herria”, segons han manifestat en la presentació de l’esborrany de la guia, celebrada a la seu d’ELA a Bilbao.

    La proposta, realitzada conjuntament per diversos sindicats i agents escolars bascos, se centra en dos eixos: “rebutjar les imposicions de la LOMCE, així com les retallades que vénen amb ella i avançar en el disseny d’un sistema educatiu que necessitem i volem per a Euskal Herria”, han declarat. Així, pretenen “donar resposta” al compromís adquirit en la compareixença de juny de 2013, on van mostrar les seves intencions de no acatar les imposicions del Govern central, elaborant un “un currículum escolar propi, eficaç i útil”.

    Pel que, per ara, conforma l’esborrany de “Gure Gida” (La nostra Guia) sol·liciten, d’una banda, una educació “inclusiva, laica, compensadora, integral i coeducativa” que garanteixi el desenvolupament “complet” de tot l’alumnat, “basada en la qualitat i la igualtat d’oportunitats”. De l’altra, exigeixen un model educatiu “propi per a Euskal Herria” que formi “alumnes plurilingües”, davant de la desaparició de la immersió lingüística que propugna la Llei Wert. “Volem una educació que promogui les comunitats educatives i la participació democràtica del poble en la presa de decisions i gestió”, ha dit Camí Saiz, portaveu de STEE-EILAS.

    La via que plantegen per aconseguir-la és la “desobediència en tots els nivells”. “Per fer front de manera competitiva a la imposició que suposa la LOMCE hem de propagar i divulgar al màxim la no aplicació de la Llei a Euskal Herria”, declarava Aiora Epelde, portaveu de Sortzen. Per això, han convocat unes jornades el proper dissabte 10 de maig a Agurain, on diversos grups de treball analitzaran l’esborrany i faran una reflexió sobre els punts fins ara acordats. En aquest sentit, Epelde ha assegurat que l’esborrany està “obert i ha de ser completat entre tots i totes tant a nivell teòric com pràctic”.

    “La guia vol ser una eina dinàmica que ajudi a la diferents apostes, plantejaments, ritmes i realitats de cada lloc a fer front a la LOMCE”, ha explicat Saiz. Per això, han creat un bloc anomenat Gure Hezkuntza Eraiki (Construeix la nostra educació) on penjaran les seves propostes per promoure la implicació de “les comunitats educatives i de tota la ciutadania”.

    “Aquest és un camí per unir forces. No és el mateix que la desobediència la porti a terme una sola persona, que un col · lectiu o tota la societat “, ha afirmat Epelde. “Exigim una vegada i una altra a l’Administració la no aplicació, com han manifestat a Andalusia amb un no rotund. I això és el que volem per a Euskal Herria “, sostenia la seva companya Saiz. Així, han assegurat que per fer front “hem d’empènyer tots i totes, perquè no pot ser que una escola sigui insubmisa i una altra no”. Així mateix, els creadors d’aquesta nova línia pedagògica han assenyalat que han parlat amb altres sindicats, patronals i partits polítics perquè s’uneixin al compromís “que nosaltres ja hem adquirim i creiem que com més siguem millor”.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Hisenda torna a posar traves al programa de contractació de professorat d’Universitats
    Next Article
    Actualitat
    L’assemblea de l’EUETIB aconsegueix beques per casos extraordinaris després de dos dies de vaga
    Laura Murillo

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Reportatge
    Científiques que inspiren vocacions

    febrer 11, 2025

    Anàlisi
    El 70% dels adolescents de 14 anys tenen accés il·limitat a pantalles en el seu temps lliure

    novembre 13, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}