Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    10 anys de l’exposició ‘Escoles d’altres mons’: així l’han vista els alumnes

    Anna Albaredafebrer 16, 20164 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Dos nens de Maputo (Moçambic) caminant més de 8 kilòmetres des de casa per anar a l'escola. El fotoperiodista Kim Manresa li proposa a un d'ells de fer un intercanvi: els seus llibres per la seva càmera. L'infant riu i s'hi nega.
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    “M’ha agradat molt perquè no sabia que a Àfrica les classes es feien a terra i hi ha tanta pobresa”, deixava escrit en Ferran al llibre de comentaris de l’exposició Escoles d’altres mons. Sempre precedit d’un m’ha agradat molt, centenars de nens com en Ferran de 60 escoles catalanes han deixat plasmat al llarg de 10 anys l’impacte i les reflexions que els han originat les imatges captades pel fotoperiodista Kim Manresa arreu del món.

    L’exposició compleix una dècada circulant per diferents centres de Catalunya -amb el suport de la Diputació de Barcelona- i sensibilitzant els alumnes sobre l’educació que reben els infants d’altres parts del món. Són imatges que pessiguen la consciència per combatre les desigualtats socials a escala mundial. Manresa també fa un homenatge a tots els mestres que treballen en condicions precàries perquè els seus alumnes puguin aprendre.

    Els estralls causats per la desnutrició o la guerra contrasten amb la capacitat dels infants per inventar-se els materials escolars o superar les ferides obertes pels seus pares.

    “A mi m’ha agradat molt la foto de Sèrbia perquè els pares estan en guerra i els fills són amor”, reflexionava en Sergio. A d’altres, com en Seif, els ha agradat l’exposició perquè els recorda casa seva: “Em recorda la meva escola”, escriu. En aquest reportatge recollim algunes de les imatges més representatives de l’exposició, així com els comentaris dels alumnes que al llarg dels anys han anat deixant les seves impressions en el llibre en blanc que ha acompanyat Escoles d’altres mons en el seu itinerari.

    L’exposició, que està integrada dins el projecte Foment de la participació infantil, és també una forma de reclamar que l’educació sigui una prioritat a tots els països.

    Alumnes d'una escola de Ahuachapán (El Salvador) amb sacs a l'aula
    Alumnes d’una escola de Ahuachapán (El Salvador) amb sacs a l’aula
    Diversos nens de Manila (Filipines) somriuren a la càmera mentre una mestra els està ensenyant a la classe
    Diversos nens de Manila (Filipines) somriuren a la càmera mentre una mestra els està ensenyant a la classe
    Dos nens serbis orfes, un de cristià i un de musulmà, abraçats. Els seus pares es van matar durant la Guerra dels Balcans. Mitrovica (Serbia)
    Dos nens serbis orfes, un de cristià i un de musulmà, abraçats. Els seus pares es van matar durant la Guerra dels Balcans. Mitrovica (Serbia)
    Infants jugant sobre un tanc a Ramallah (Palestina)
    Infants jugant sobre un tanc a Ramallah (Palestina)
    Nens i nenes d'Esquipulas (Nicaragua)
    Nens i nenes d’Esquipulas (Nicaragua)
    Una mestra adolescent fa classes a aquests tres infants en una pissarra exterior. Djene (Mali)
    Una mestra adolescent fa classes a aquests tres infants en una pissarra exterior. Djene (Mali)
    Un infant seu davant la gran massa d'aigua a Badia de Ha Long (Vietnam)
    Un infant seu davant la gran massa d’aigua a Badia de Ha Long (Vietnam)
    Infants de Rio Viejo (Colombia) asseguts al voltant d'una taula amb algunes patates, el seu menjar.
    Infants de Rio Viejo (Colombia) asseguts al voltant d’una taula amb algunes patates, el seu menjar.
    Aquesta imatge rehivindica la igualtat d'oportunitats i l'iinterès de tots els infants per aprendre. El gest del dit al llavi d'aquesta nena mostra la concentració i les ganes d'aprendre. I la seva companya, d'ensenyar-li. Porto Alegre (Brasil)
    Aquesta imatge rehivindica la igualtat d’oportunitats i l’iinterès de tots els infants per aprendre. El gest del dit al llavi d’aquesta nena mostra la concentració i les ganes d’aprendre. I la seva companya, d’ensenyar-li. Porto Alegre (Brasil)
    Un infant de Lalibela (Etiopia) a l'interior d'una escola
    Un infant de Lalibela (Etiopia) a l’interior d’una escola
    Els nens i el mestre celebren l'obsequi del fotoperiodista Kim Manresa qui va passar per aquesta escola i es va comprometre a deixar-hi un mapa. Ouagadougu (Burkina Faso)
    Els nens i el mestre celebren l’obsequi del fotoperiodista Kim Manresa qui va passar per aquesta escola i es va comprometre a deixar-hi un mapa. Ouagadougu (Burkina Faso)
    Banderoles de Swayambhu (Nepal)
    Banderoles de Swayambhu (Nepal)
    La mirada perduda d'aquests dos infants rehivindica la desnutrició infantil que pateixen molts dels infants arreu del món que van a l'escola sense menjar. Copàn (Hondures)
    La mirada perduda d’aquests dos infants rehivindica la desnutrició infantil que pateixen molts dels infants arreu del món que van a l’escola sense menjar. Copàn (Hondures)
    “A mi m’ha agradat la foto de Sèrbia perquè els dos pares estan en guerra i els fills són amor”. Sergio
    “A mi m’ha agradat la foto de Sèrbia perquè els dos pares estan en guerra i els fills són amor”. Sergio
    “La veritat és que m’ha agradat molt aquesta exposició, em “recorda” a la meva escola d’Egipte. Ets molt gran Kim, moltes gràcies”. Seif
    “La veritat és que m’ha agradat molt aquesta exposició, em “recorda” a la meva escola d’Egipte. Ets molt gran Kim, moltes gràcies”. Seif
    "Els homes no han de decidir com vesteixen les dones". Marc, Lorena, Emma, Gerard
    “Els homes no han de decidir com vesteixen les dones”. Marc, Lorena, Emma, Gerard
    “M’ha agradat molt perquè jo no sabia com eren les escoles d’altres llocs i amb aquesta exposició ho he descobert”. Kristina
    “M’ha agradat molt perquè jo no sabia com eren les escoles d’altres llocs i amb aquesta exposició ho he descobert”. Kristina
    "M'ha agradat molt la bola del món perquè hi ha molta gent". "M'ha agradat molt la d'un nen que fa un regal a un altre nen". Judit i Nora
    “M’ha agradat molt la bola del món perquè hi ha molta gent”. “M’ha agradat molt la d’un nen que fa un regal a un altre nen”. Judit i Nora

    Iker i Kevin

    “M’ha agradat molt perquè no sabia que a Àfrica les classes es feien al terra i hi ha tanta pobresa”. Ferran
    “M’ha agradat molt perquè no sabia que a Àfrica les classes es feien al terra i hi ha tanta pobresa”. Ferran
    "M'han sorprès molt aquestes fotos, som més afortunats del què em pensava". Emma
    “M’han sorprès molt aquestes fotos, som més afortunats del què em pensava”. Emma
    “A mi m’ha agradat la foto del Camerún perquè encara que no tenen llibres, se’ls imaginen”. Dani
    “A mi m’ha agradat la foto del Camerún perquè encara que no tenen llibres, se’ls imaginen”. Dani
    “Totes les fotos són al·lucinants! Ets un heroi. Les fotos que hem vist m’han fet pensar en que si jo visqués així no seria capaç. Ets al·lucinant!” Ariadna i Aina
    “Totes les fotos són al·lucinants! Ets un heroi. Les fotos que hem vist m’han fet pensar en que si jo visqués així no seria capaç. Ets al·lucinant!” Ariadna i Aina
    “M’ha agradat molt l’exposició però no m’havia imaginat que fóssin tant tristes”. Alícia
    “M’ha agradat molt l’exposició però no m’havia imaginat que fóssin tant tristes”. Alícia

     

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    10 anys diputació de barcelona educació escoles del món exposició infantesa kim manresa
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Ni-Ni
    Next Article
    Opinió
    L’expulsió expulsa, l’expulsió exclou
    Anna Albareda

    Related Posts

    Reportatge
    La Llançadora: Un punt d’orientació i acompanyament per a Adults i Joves a Sant Quirze del Vallès

    maig 8, 2025

    crònica
    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    maig 6, 2025

    Opinió
    Si no planifiques no saps on vas (ni tampoc d’on vens)

    abril 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}