Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Una gimcana empeny milers d’estudiants a descobrir diverses ciutats a través del mòbil

    Sònia Calvófebrer 17, 20172 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    https://youtu.be/vECxvmxjrk4

    A una mà, un mapa de Barcelona; a l’altra, el mòbil personal, i a l’esquena, una motxilla groga que els identificava com a participants de la Barcelonada. Més de mil alumnes de Tercer i Quart d’ESO han descobert els racons del patrimoni barceloní a través d’una macrogimcana que requeria el bon ús del dispositiu mòbil, amb el qual s’orientaven per la ciutat i, a través d’aplicacions de realitat virtual, superaven proves en cada punt del recorregut.

    “Fer una foto, un manequin challenge, recitar una poesia… Tot sempre relacionat amb el punt que estan visitant”, explica Ramon Barlam, professor de l’institut Cal Gravat de Manresa i un dels impulsors d’aquesta activitat, organitzada pel col·lectiu de docents Lacenet.org, que recluta cada any més instituts. En aquesta edició eren més de 6.000 alumnes els que recorrien, a més de la capital catalana, ciutats com València, Castelló, Tarragona o Igualada.

    La gimcana consta de cinc punts per a cada equip, cinc espais emblemàtics de la ciutat com el MNAC, la Casa Batlló, el Park Güell, el Temple d’August… “Amb una aplicació de realitat virtual hem d’obrir un codi QR que tenim en una targeta, i així ens diu la prova que hem de fer”, explica l’estudiant manresana Ariadna Fontaner. “A nosaltres ens demanava com es deia en llatí el Temple d’August i de qui era obra”, comenta.

    Per superar la prova, en molts casos es convidava els alumnes a penjar la solució a xarxes socials com Instagram o Twitter amb l’etiqueta #WMCP17. “Un dels objectius de l’activitat és que els alumnes aprenguin a moures per la ciutat”, exposa Barlam. L’altre, que reforcin les seves competències digitals en context diferent al que els és habitual.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Barcelona Barcelonada Competències digitals ESO mòbils Ramon Barlam realitat virtual
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    L’escola Mar Nova ocupa les dependències d’Ensenyament a Mataró per protestar contra seu tancament
    Next Article
    Actualitat
    ‘Manchester davant del mar’
    Sònia Calvó
    • X (Twitter)

    Barcelona. Periodista y Master en Comunicación de Conflictos y Movimientos Sociales. Ha pasado por las redacciones de Barcelona Televisión (BTV), La Directa y eldiario.es

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Anàlisi
    Educar o regular: reflexions sobre pantalles i educació del Debat Verificat 

    febrer 26, 2025

    Opinió
    Acompanyar les dimensions digitals de les seves vides

    febrer 6, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}