Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Carles Capdevila

    Jaume Cela
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    El TSJC anul·la alguns articles del decret de plantilles, que el Departament considera que regulen temes menors

    Redacciódesembre 10, 20194 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Roda de premsa oferta aquest matí pel sindicat de professors de secundària
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El sindicat de professors de Secundària (Aspepc·sps) i UGT de Catalunya han fet pública el contingut d’una recent sentència del TSJC sobre el Decret 39/2014 de provisió de llocs de treball, popularment conegut com a decret de plantilles, aprovat en temps d’Irene Rigau. Tots dos sindicats han fet un comunicat per separat, en el qual atribueixen la sentència a recursos presentats per cadascun d’ells. Segons afirmen, en la sentència el tribunal estima part de les seves reclamacions i suprimeix parcialment o total els articles 4.2, 4.3, 15.2.b, 16.1.j, 17, 21.1.c) i 22 del decret.

    D’acord amb la versió del sindicat, l’anul·lació d’aquests articles suposa els següents canvis respecte al decret aprovat el 2014:

    Pel que fa a la derogació del 4.2 i 4.3, diu Aspepc·sps: “Queda prohibit en l’etapa de l’ESO modificar el currículum, fusionar, organitzar matèries o agrupar-les en àmbits de coneixement per tal que siguin impartides per un sol docent, en definitiva, com si fossin matèries de primària”. Això només es permet a 1r d’ESO perquè es considera un curs de trànsit. En el cas de l’FP, no es pot adaptar el currículum en funció de la definició d’un lloc de treball. Sobre aquest punt el Departament d’Educació no es pronuncia.

    Pel que fa a la derogació del 15, segons Aspepc·sps establia que l’entrevista personal amb els aspirants a un lloc de treball específic era eliminatòria, és a dir, que qui no superava l’entrevista quedava fora, que això “introduïa un element d’arbitrarietat absoluta”, i que per tant ara “les entrevistes no poden tenir caràcter eliminatori”. Sobre aquest punt el Departament entén que la sentència diu que, si fins ara el decret ha establert que per accedir a un lloc específic calia superar dues fases, i que per la segona (on l’entrevista seria només una part) calia una puntuació mínima per poder superar l’avaluació, ara el tribunal estima que es pot superar l’avaluació amb la suma de les puntuacions de les dues fases, i per tant “el Departament d’Educació adaptarà la norma per modificar aquest aspecte”.

    Pel que fa a la derogació del 17.1, diu que regulava el caràcter definitiu dels llocs de “provisió especial” i que per tant “aquests llocs de treball no podran tenir caràcter definitiu”. “Cal veure què passarà ara amb els qui van aconseguir plaça definitiva per aquest procediment”, adverteix el sindicat. Sobre aquest punt el Departament d’Educació no es pronuncia.

    ‘Remoció’ amb o sense garanties

    El punt segurament més controvertit de la sentència té a veure amb la derogació del 21.c i 22, que segons Aspepc·sps regulaven els mecanismes de remoció (“eufemisme d’acomiadament”, aclareixen), que podia ser a través “d’una simple avaluació negativa de direcció i inspecció”, la qual cosa, segons aquest sindicat, “deixava el professorat en situació d’indefensió legal”. Ara, afegeixen, “no es podrà treure ningú de la seva plaça per avaluació negativa, que podia ser perfectament motivada per discrepàncies, per defensar la llibertat de càtedra, per no haver aprovat prou alumnes, per no caure prou simpàtic a la direcció o perquè, simplement, es volgués reconvertir aquell lloc de treball a la condició d’específic”.

    UGT té un plantejament molt similar en el seu comunicat: “Aquesta sentència confirma que la remoció del lloc de treball docent per avaluació negativa només ha de ser possible per la imposició d’una sanció, un cop finalitzat un expedient disciplinari amb totes les garanties processals o, si és per causa no disciplinària, per aplicació de la normativa referida als procediments previstos en l’àmbit de la salut laboral. No és acceptable cap altra solució, que pretengui remoure del seu lloc de treball  als docents per mitjà de procediments arbitraris i poc garantistes, dels seus drets”.

    Sobre aquest punt, responen fonts del Departament que la remoció no s’havia desplegat encara ni arribat a aplicar, si bé “el decret preveia aquesta remoció amb garanties, no de forma arbitrària, sinó a través d’un sistema que preveia l’avaluació, l’obertura d’un expedient, les posteriors al·legacions”. Per això, el Departament informa que “s’avaluarà la possibilitat de recórrer”.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    ASPEPC·SPS Decret de plantilles UGT
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Les patronals i famílies de la concertada s’oposen a que Educació programi la seva oferta de places
    Next Article
    Actualitat
    Mereixen un premi
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    juny 3, 2025

    Entrevista
    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    maig 30, 2025

    Entrevista
    Belén López: “El sistema educatiu ha de millorar en tots els sectors, des de l’educació primària fins a la formació professional o universitària”

    abril 17, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}