Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Aida C. Rodríguez: “Cal una política ambiciosa per garantir el lleure inclusiu i equitatiu per a tots els infants”

    Yeray García
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Amb ulleres de nen!

    Neus Giménez Turjuliol 7, 20164 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Arribar allí deu ser com arribar al cel. Màgia, color, il·lusió, energia. No sempre he sabut que havia d’estar ací, però des que ho sé, no tinc dubtes: la mirada d’un infant és el que vull i necessite que guie el meu caminar.

    Aquest matí, en obrir la porta del meu cel, una olor de mel ha envaït els meus sentits. Una olor dolça, forta, segura. El projecte de les abelles està a punt de finalitzar però l’aroma a taronger, a romer, a natura continuarà dins meu molt de temps; estic convençuda.

    Isc a la porta amb el somriure més gran que cap pintor s’ha atrevit a dibuixar. Veure aquelles personetes em resulta tan emocionat que m’és francament difíci tractar de frenar el que sent. Tampoc vull evitar-ho, vaja. Les seues carícies, les seues paraules, les seues lleganyes, etc. Tot té vida en eixe espai tan nostre i tan… nostre.

    És dilluns. Potser ens pese, més a mi que a ells jo crec, però cal posar-se a la feina. Hem conversat quasi una hora sobre les meravelloses aventures que hem viscut el cap de setmana. Hem recordat la fantàstica eixida a la fàbrica de la mel i els dolços sabors de tantes que en vam provar. A Alexandra no li va agradar la mel de xocolata que ens van regalar. A mi tampoc, la veritat. Marta pregunta si hui no treballem. Deuen tindre-ho per costum; jo sols sóc una mestra interina en formació que no sap fer altra cosa i que porta tres dies en el nou cel, el seu cel, el nostre cel. Està bé, anem a treballar.

    Expliquem la tasca que ara, des de la distància, sóc incapaç de recordar. Tot i això, podem imaginar-nos-la. Asseguts en equips de 5, llapisseres i colors en una safata i un paper ple de lletres davant de cadascú. Treballen en silenci. Sí, treballen; treballen com ho fem nosaltres, com mai no haguérem volgut fer-ho, com sempre hem odiat: en silenci, en solitari, sense sentit, sense entendre.

    Alexandre seu del revés en la seua cadira. Juga amb la llapissera; sembla que escriu sobre l’aire, deu de ser un text preciós. M’arrime espaiet i m’agenolle a la seua vora. Li acaricie el cap i les galtetes i li pregunte, en veu baixeta, si li passa qualsevol cosa. Ell em mira, i amb una seguretat que volguera per a mi, trau la veritat que el preocupa, la història que escriu a l’aire, la vida que té dins: “Seño, yo no quiero escribir; yo quiero ser rockero”. La xiqueta que porte dins bota i balla amb una guitarra. Jo sols puc somriure enamorada. L’abrace i li faig un bes als cabells llargs i rossos que l’ajuden a escriure eixa fantàstica història. Intente transmetre’l l’admiració que em produeix i l’alegria que sent al descobrir que l’escola encara no ha acabat amb ell.

    Li murmure a l’oïda un secret que sols ell pot saber en aquests moments.

    – “Saps una cosa, Alexandre? Els rockers, que per cert a mi m’encanten, han de saber escriure”.

    Alça la mirada de terra i clava els seus ulls blaus en els meus. El llapis ja no juga amb l’aire. Continue.

    – “Les cançons que canten les han hagut d’escriure abans per a no oblidar la lletra”.

    – ¿Es verdad, seño?”.

    – “És cert, carinyo. Tu també podràs fer unes cançons precioses però hauràs d’escriure-les per no oblidar-te mai d’elles”.

    Silenci. Pega la volta a la cadira i seu davant eixe paper tant poc il·lusionant. Però ara sembla no importar-li, perquè ell porta la màgia dins seu i li donarà el valor que per a ell té aquella acció. Mentre escriu la paraula mel, abella o pol·linització que segurament escapen del seu món ideal, estarà pensant en com escriurà aquelles cançons que tant balla, que tant li agraden, que són tan seues. Jo el mire mentre una suor freda i lletja em recorre tot el cos.

    Quantes melodies escrites a l’aire; Quantes històries de monstres i dracs, de princeses moteres i nens ballarins, d’alcaldesses i somniadors se’ns estan escapant! Quantes ulleres de nens necessitem!

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    El risc genètic de l’Alzheimer pot ser detectat en adults joves
    Next Article
    Actualitat
    Heike Freire: “Una educació més verda requereix recuperar la naturalitat”
    Neus Giménez Tur

    Related Posts

    Nou cinefòrum amb ‘Hedy Crilla, mestra d’actors’

    maig 27, 2025

    Anàlisi
    Combatre l’oligarquia multimilionària amb l’educació

    març 5, 2025

    ‘Mestres de la nostra vida’, la nova revista de El Diari de l’Educació

    febrer 19, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}