Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    El llenguatge musical a la petita infància

    Redaccióoctubre 31, 20223 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La música és, segons la seva definició tradicional, l’art de combinar els sons successivament i simultàniament, amb ordre i equilibri, dins un temps determinat. És un element que trobem present al llarg de la nostra vida, formant part de la nostra cultura i de la nostra societat. Vivim envoltada d’ella i hem de gaudir-la, però també l’hem d’aprendre a utilitzar amb l’objectiu d’extreure benefici de tot allò que ens pot aportar, no tan sols a nivell intel·lectual sinó també a nivell emocional. La música incideix d’una manera natural en els aspectes cognitius, motrius i emocionals de les persones i és per això que aquesta esdevé molt important en el desenvolupament dels infants.

    Els estudis sobre l’escolta musical confirmen que els infants, entre les 24 i les 30 setmanes de gestació, ja escolten i senten les vibracions sonores de l’interior i l’exterior del cos de la seva mare, i evidencien que durant el primer any de vida analitzen els estímuls sonors, i se senten atrets pels canvis de les estructures harmòniques i rítmiques, predisposant-se a aprendre-les. En general, els estudis destaquen que els estímuls musicals constitueixen un aliment per al cervell, i que la sensibilitat que desenvolupen els nens i les nenes té efectes positius sobre la concentració, l’atenció i la memòria.

    La música l’entenem com un llenguatge i, per tant, serveix per comunicar-nos i per expressar-nos. Posar totes les eines que tinguem a l’abast és fonamental perquè els infants se submergeixin en aquest llenguatge d’una forma natural i perquè ho facin des de vessants ben diverses, des d’una actitud d’escolta, d’observació, de provocació, d’entusiasme i d’emoció. Per fomentar-ho, l’audició musical ha de formar part de la quotidianitat de l’escola bressol. Per això és molt important tenir cura dels materials i les propostes que oferim i que han de permetre escoltar música diversa, en diferents moments i amb múltiples finalitats. D’aquesta manera ens pot ajudar a crear moments de calma i de relaxació, per trencar el ritme d’una activitat a una altra, però també ens ha d’ajudar a afavorir molts moments d’atenció i aprenentatge. Amb la música podem aprendre, podem descobrir i podem créixer. Perquè això passi, hem de deixar que els nens i les nenes juguin, explorin i experimentin amb aquest llenguatge i l’adult haurà d’estar al seu costat per acompanyar-los.

    L’audició musical ha de formar part de la quotidianitat de l’escola bressol; ens pot ajudar a crear moments de calma i de relaxació, però també a afavorir moments d’atenció i aprenentatge

    Actualment, els seus beneficis s’utilitzen també com a teràpia per tractar dificultats de diversos tipus, relacionades amb els aspectes motor i comunicatiu. L’ambient sonor-musical constitueix una part important en l’afavoriment del desenvolupament i l’equilibri de les persones. Mitjançant l’aplicació de diferents tècniques, les teràpies musicals procuren l’estimulació mitjançant l’enriquiment de l’ambient sonor que ens envolta.

    En conclusió, podem dir que la música forma part de nosaltres, fins i tot abans de néixer i, per tant, és essencial introduir-la durant els primers anys de vida, ja que és una eina que potencia el creixement cognitiu, social, motriu, emocional i del llenguatge.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Alumnat amb autisme: 2 de cada 3 són feliços a l’escola, 1 de cada 10 pateix ‘bullying’
    Next Article
    Opinió
    El nou informe de la Unesco
    Redacció

    Related Posts

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Opinió
    El greuge de no ser tinguts en compte

    maig 28, 2025

    Opinió
    Els adolescents ens estan demanant ajuda, i el silenci els fa mal

    maig 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}