Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Adéu, curs

    Àlex Rocas Jordijuny 20, 20213 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Una mestra confinada

    Diuen que en cada mare i en cada pare hi ha un mestre amagat. Quin patir, perquè tothom es veu amb cor de dir com hauria de ser l’educació dels infants, sobretot quan s’han de quedar a casa.

    Una administrativa meravellada

    No hi ha dubte que Lewis Carrol fou el precursor del ciberespai (l’indret imaginari que hi ha darrere la pantalla). I ja és casual que em digui Alícia, però senyor Carroll ¿es podia imaginar que m’hi passaria la vida?

    Una alumna crítica

    ¿Els mestres tenen temps de pensar en nosaltres, ja no en futur, en present? Perquè sembla que en tinguin prou d’anar-hi pensant en passat, quan sense mascareta i amb les finestres tancades fer classe era millor.

    Una mare escèptica

    Amb una il·luminació precària, un so intermitent, un públic tancat a dins d’una pantalla, si pogués pensar, la conferenciant es diria: “Encara sort que la pandèmia en línia és una font d’ingressos”.

    Una mestra antiquada

    ¿Algú em pot dir si a la seva escola els alumnes han triat una cançó en català per celebrar el final d’etapa? Doncs ja ens podem espavilar i començar a llegir Descolonitzar la ment, d’en Ngūgī wa Thiong’o.

    Una alumna inquietant

    Si la imaginació és més important que el coneixement, ¿per què tothom ens fa memoritzar després de prendre’ns la temperatura?

    Una treballadora del servei de neteja

    Les mestres es queden de pasta de moniato quan els dius que et lleves a les cinc de la matinada i que si no els fa res, hauries d’anar netejant i desinfectant l’aula.

    Una mestra idealista

    La imaginació és un ocell que travessa l’espai i el temps i ens duu a llocs on mai havíem estat. És tan estimulant descobrir llocs desconeguts i lliures de virus!

    Una monitora de menjador

    Em va dir que no hi ha res que ensenyi tant com endevinar de panxa enlaire les formes dels núvols i imaginar-se cap a on van. I que havia d’anar al pati de seguida i que per això no es podia acabar el dinar. ¿Ho poso a l’informe?

    Una alumna crítica

    Si no podem aprendre tot el que caldria que aprenguéssim, ¿per què s’entesten a fer-nos exàmens per comprovar-ho? ¿No es podria resoldre amb un test d’antígens? 

    Un dia qualsevol

    A la teulada del davant de l’escola hi ha un gat que no té ganes de caçar i jeu i fa el ronso… ¿Algú em podria dir si la mandra s’encomana?

    Una pilota

    De nit, sola i desinfectada, pensava que el pitjor de ser qui sóc és que no hi ha ningú que no et vulgui donar coces. ¿Però què seria de mi sino fos així?

    Una alumna confinada

    Ben poc podia imaginar-me que m’hauria de quedar tancada a casa 10 dies. Però, encara que sigui difícil de creure, vaig aprofitar-ho per fer la volta al món en 80.

    Una monitora d’extraescolars

    A veure: ja que la covid19 no acaba de marxar, caldria que anéssim trobant la manera de no enutjar-la. Si més no, després de berenar.

    Una alumna espavilada

    No sé per què els informàtics sempre pregunten si hi ha cap criatura a casa quan venen a arreglar l’ordinador. Deu ser que els donem més confiança que una vacuna.

    Una mare especial

    ¿Ni amb les finestres de les escoles obertes de bat a bat, hi ha pogut entrar el decret de l’escola inclusiva?

    Una alumna sense adjectius

    Adéu, curs. El vinent m’agradaria que ens deixessin descobrir allò que cadascú és i, com a mínim, que ens puguem veure les cares.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Escoles cooperatives opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Hem de ser 1.000 subscriptors! (…abans de tancar l’any)
    Next Article
    Opinió
    Prevenir l’abandonament escolar… del professorat
    Àlex Rocas Jordi

    Related Posts

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Opinió
    El greuge de no ser tinguts en compte

    maig 28, 2025

    Opinió
    Els adolescents ens estan demanant ajuda, i el silenci els fa mal

    maig 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}