Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Aspectes destacats del Lifelong Learnint Lab 2023: Competències clau per al futur d’Europa

    Maria Arguedassetembre 12, 20234 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    LLLAB | Cedida
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El Lifelong Learning Lab- National Training for Education Stakeholders (LLLAB) és un esdeveniment anual de formació organitzat per la Lifelong Learning Platform – European Civil Society for Education (LLLP) que té com a objectiu desenvolupar la capacitat de les parts interessades en l’educació i la formació (com ara professors, educadors, estudiants, centres d’FP, escoles, universitats, etc.) i la societat civil per connectar-se i cooperar per participar millor en els europeus formulació de polítiques nacionals, regionals o locals.

    L’edició d’enguany de l’LLLAB es va organitzar anticipant-se a la Presidència espanyola al Consell de la UE amb el tema “Competències clau per al futur d’Europa” dins de l’Any Europeu de les Competències. Motivat per un context canviant i accelerat, l’Any Europeu de les Aptituds respon al desajust entre les necessitats d’ocupació i els sectors educatius. Amb LLLAB, LLLP tenia com a objectiu aportar un enfocament d’aprenentatge permanent a l’any mitjançant la comprensió de les habilitats des d’una perspectiva més àmplia on les competències clau com el pensament crític, la resolució de problemes, les habilitats digitals, etc. tant per al desenvolupament personal com professional ajudaran a tots els estudiants a afrontar els reptes socials actuals.

    La Universitat de Girona i l’Ajuntament de Girona van acollir l’edició del 2023 durant dues mitges jornades: el 26 de juny centrat en l’agenda europea i els processos de presa de decisions en educació i formació i el 27 de juny sobre Assoliment de l’agenda espanyola d’aprenentatge permanent.

    Dia 1: Agenda europea i processos de presa de decisions en educació i formació

    Abans d’explorar els vincles entre la Unió Europea i el context nacional, els participants van ser rebuts a les instal·lacions de l’Oficina Municipal d’Ocupació de Girona per fer una visita d’estudi. El primer dia va connectar les iniciatives de la UE a gran escala amb el context a Espanya a través de sessions plenàries que van incloure les intervencions del Dr. Josep Calbó, vicerector de Projectes Estratègics i Internacionalització, Universitat de Girona, Stefan Olsson, subdirector general de la Direcció General d’Educació de la Comissió Europea, una introducció a la participació de les parts interessades en la revisió a mitjà termini de l’Espai Europeu d’Educació, un intercanvi d’opinions entre els responsables polítics i les organitzacions de la societat civil i un discurs principal de The Good Lobby.

    També els participants van poder intercanviar pràctiques a través dels laboratoris -tallers- que van tractar diferents temes relacionats amb l’educació i la formació a escala de la UE. Els laboratoris van ser l’espai on els participants van discutir els reptes als quals s’enfronta el camp i van cocrear solucions.

    Dia 2: Assoliment de l’agenda espanyola de formació permanent

    El segon dia va començar amb una conferència magistral pronunciada per la directora de projectes i polítiques de LLLP, Pauline Boivin, que encapçala el treball sobre estratègies nacionals d’aprenentatge permanent. També va incloure un intercanvi d’opinions entre els responsables polítics i les organitzacions de la societat civil centrat en l’agenda espanyola en educació i formació i el paper de les parts interessades en l’educació i la societat civil.

    La segona jornada va seguir el mateix model pel que fa a la implementació de laboratoris –tallers–, tot i que ara es van centrar en l’àmbit nacional, en contraposició a l’europeu. Després d’una rica discussió de 60 minuts, els participants es van reunir de nou en ple per compartir els resultats.

    De Girona a Europa

     Giuseppina Tucci, expresidenta de LLLP, va tancar el LLLAB discutint la necessitat d’incorporar l’aprenentatge permanent, promovent la visió que LLLP ha estat defensant durant gairebé 20 anys. Un veritable canvi només es pot aconseguir amb una participació significativa de la societat civil. Tucci va insistir que qualsevol participació de la societat civil requereix un finançament adequat per a això i un impuls constant per assegurar-se que els canvis polítics no debiliten el sistema d’aprenentatge permanent o la cocreació de polítiques.

    El LLLAB va ser una gran oportunitat per descobrir i connectar amb experts d’Espanya i de tota la Unió Europea, així com amb actors clau de l’aprenentatge permanent a través d’activitats participatives que contribuiran a construir noves xarxes de cooperació i cocrear solucions innovadores als reptes educatius.

    Tots els plats forts del LLLAB 2023 es van recollir en un informe al qual es pot accedir en línia. La pròxima edició del LLLAB serà el 2024 a Brussel les.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    aprenentatge formació opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Tots els instituts catalans tindran una infermera referent
    Next Article
    Opinió
    La Intel·ligència Artificial amb ètica en educació
    Maria Arguedas

    Related Posts

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Opinió
    El greuge de no ser tinguts en compte

    maig 28, 2025

    Opinió
    Els adolescents ens estan demanant ajuda, i el silenci els fa mal

    maig 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}