Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    El 40% dels alumnes que optaven a un grau d’Educació suspèn la prova d’accés

    Redacciójuny 28, 20184 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    34.000 alumnes s'examinen a la Selectivitat 2018
    Prop de 34.000 alumnes es van examinar a la Selectivitat 2018 | SANDRA VICENTE

    Els dies 13, 14 i 15 de juny un total de 33.398 estudiants es van presentar a les proves d’accés a la universitat (PAU). D’aquests, 28.782 es van examinar de la fase general i 4.616 només de la fase específica. La nota mitjana de PAU d’aquests estudiants és de 6,644,mentre que la nota mitjana de l’expedient de batxillerat ha estat de 7,42. La nota mitjana d’accés a la universitat, que es calcula en base al 60% corresponent a l’expedient de batxillerat i el 40% restant a la nota de la fase general de les PAU, ha estat de 7,111.

    A banda, un total de 3.238 van realitzar els dos examens per accedir a un grau d’Educació, i d’aquests han estat declarats aptes 1.914, segons ha informat avui la Secretaria d’Universitats i Recerca. L’any passat, el primer en què es va fer aquesta prova, van suspendre el 29% dels presentats. Aquest any aquest percentatge s’eleva al 41% (40,89%). Aquesta ha estat la distribució dels resultats segons cada universitat.

     

    Més de 500 alumnes amb més d’un 9

    En aquesta convocatòria la nota més alta és d’un 9,90 i l’han obtinguda dues noies: una, alumna de Tarragona, que ha cursat estudis en un centre concertat de la mateixa ciutat, i una alumna, resident a Barcelona, que ha cursat estudis en un centre públic de Girona.

    Amb un 9,8, hi ha tres estudiants de la demarcació de Barcelona (9,8), concretament de Canet de Mar, Barcelona i Terrassa. Aquesta mateixa nota l’han obtinguda també tres estudiants de la demarcació de Girona (dels municipis de Girona, Banyoles i Preses). La nota més alta de Lleida (9,7) correspon també a una noia, estudiant d’un centre concertat de la capital del Segrià. E

    Enguany hi ha 520 alumnes, 314 noies i 206 nois, que rebran la distinció que atorga el Govern de la Generalitat als estudiants amb una nota igual o superior a nou en la fase general de les PAU. L’acte de lliurament tindrà lloc el proper 20 de juliol a Barcelona.

    Els estudiants poden consultar el resultat de les proves a través del portal https://accesuniversitat.gencat.cat. En el moment de la consulta dels resultats ja es pot descarregar el document personal acreditatiu de les qualificacions dotat amb un codi segur de verificació. Aquest document és necessari per formalitzar la matrícula universitària, un cop s’hagi fet l’assignació de places.

    Noves ponderacions PAU 2020

    Segons informa Universitats, el sistema de ponderacions per calcular la nota d’admissió als graus universitaris introduirà canvis de cara a l’any 2020. La principal novetat és que les matèries de modalitat que serveixen als estudiants per pujar nota en l’admissió deixen d’estar adscrites a les cinc branques de coneixement (Arts i Humanitats, Ciències Socials i Jurídiques, Ciències, Enginyeria i Arquitectura, i Ciències de la Salut), en què inscriuen els Graus universitaris.

    Aquesta novetat permet una major flexibilitat a les universitats per determinar quines assignatures tenen més pes per accedir a una determinada titulació. En base a això, les universitats han acordat en el marc del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) un nou quadre de ponderacions on, com a mínim, hi ha per a cada Grau tres matèries de modalitat que ponderen el màxim coeficient possible (0,2).

    Així mateix, per garantir l’equitat del sistema d’accés universitari a Catalunya, totes les universitats mantenen la mateixa ponderació en tots els títols de grau d’idèntica denominació. És a dir, en totes les titulacions de Dret que ofereixen les diferents universitats catalanes, ponderen amb el mateix pes les mateixes assignatures de modalitat.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Grau d'educació notes PAP PAU Selectivitat
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Filosofem: Hipòtesis i conflictes
    Next Article
    Actualitat
    Intercanvis de mestres, teranyines d’aprenentatges
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Anàlisi
    Tria pragmàtica de places MIR

    maig 16, 2025

    Actualitat
    Equitat i bretxa de gènere, assignatures pendents a la universitat

    maig 2, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}