Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » La Generalitat impulsa l’escriptura com a repte per al proper curs a les escoles catalanes

    Actualitat
    La Generalitat impulsa l’escriptura com a repte per al proper curs a les escoles catalanes

    Redacciójuliol 13, 20152 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Nois i noies a classe a l'escola Josep Carner de Badalona / ENRIC CATALÀ
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El Departament d’Ensenyament d’Irene Rigau ha presentat aquest dilluns el programa AraEscric, destinat a millorar la competència escrita dels estudiants catalans per millorar el seu rendiment acadèmic. Ja l’havia anunciat fa un mes la consellera en la presentació dels resultats de les proves diagnòstiques de sisè de primària, que van apuntar a la necessitat de respondre a un dèficit que es concentra principalment en l’àmbit de la morfosintaxi.

    El pretén treballar amb els alumnes per incrementar el seu temps de dedicació a l’escriptura i treballar la reflexió sobre com, per a què i per a qui s’escriu. A nivell de centres compta amb incorporar l’escriptura i les estratègies d’expressió escrita en totes les àrees i matèries. AraEscric també vol comptar amb les famílies per tal que coneguin el treball que es fa al centre, posin en valor la producció escrita dels seus fills i aprofitin situacions familiars per fomentar l’escriptura.

    La mala expressió escrita va ser un dels resultats més destacats de les proves sisè de primària. Ja en les proves de Quart d’ESO quedava clar que l’expressió escrita, en aquest cas en anglès, era una assignatura pendent. En el cas de Primària no només en anglès s’obtenen mals resultats -un 65 de puntuació mitjana-, sinó que també en català i castellà -67,9 i 66,4, respectivament-.

    El programa, inspirat en el que es va impulsar el curs 2011-2012 per fomentar la lectura, distribuirà als centres documents d’orientacions pedagògiques, oferirà cicles de sis sessions temàtiques per entre 3.000 i 5.000 mestres d’infantil a secundària i treballarà amb la implicació d’altres institucions, com les universitats, l’Institució de les Lletres Catalanes o els mitjans de comunicació.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    AraEscric expressió escrita
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Teresa Inés, mestra maputxe. Gent de la Terra.
    Next Article
    Entrevista
    Eduard Vallory: “On més èxit té el treball competencial és en entorns desfavorits”
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Reportatge
    “We are English” o com aprendre anglès fent de youtuber des d’una escola de Nou Barris

    novembre 19, 2025

    Opinió
    El gran salt: de primària a secundària, un camí que no hauria de fer por

    novembre 14, 2025

    Opinió
    L’èxit de l’escola inclusiva

    setembre 30, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.