Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    Per què no parlem de Palestina?

    Joan M. Girona

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Els més rics del món, preocupats per la precarietat juvenil

    João Françagener 21, 20142 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Un jove prepara les cadires per al fòrum al centre de congressos de Davos / Moritz Hager (World Economic Forum)
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Aquesta tarda comença l’edició de 2014 del Fòrum Econòmic Mundial a Davos, una trobada que reuneix anualment algunes de les persones més riques del món per debatre qüestions d’actualitat. Per acompanyar aquest debat publiquen cada any un informe sobre riscos globals i enguany un dels seus tres temes principals és “la generació perduda”.

    “En molts països, un atur dramàticament alt està frustrant els esforços de la gent jove per guanyar diners, generar estalvi, guanyar experiència professional i construir carreres”, assegura l’informe en relació a la generació que l’any passat tenia entre 13 i 23 anys. Explica que les persones joves que entren avui al mercat de treball tenen un alt risc d’atur o precarietat, i que aquesta situació és especialment greu a l’Orient Mitjà i les economies avançades, entre les que remarca el cas de Grècia i Espanya.

    Pel que fa als països en desenvolupament, el text assegura que “prop de dos terços dels joves no el seu potencial econòmic total, el que reté aquestes economies”. Amb una població creixent, defensen que “serà necessari generar suficients oportunitats econòmiques per absorbir aquesta força de treball creixent i cada cop millor educada”.

    El paper de l’educació superior

    Com fa Oxfam Internacional en l’informe que presentarà a Davos, el mateix fòrum també remarca el paper de l’educació superior. Remarca que, amb la pressió sobre les finances públiques, els costos creixents de l’educació superior recauen cada cop més sobre els estudiants. “Molts graduats en països desenvolupats deixen la universitat no només altament formats, sinó també altament endeutats”, rebla l’informe.

    Als poders econòmics reunits a Davos els preocupa aquest endeutament estudiantil, perquè els afectats “seran més reacis a prendre un major risc financer per reeducar-se o invertir en startups, el que podria reduir el dinamisme de les economies”.

    Si la situació del mercat laboral fa que el retorn econòmic de la inversió en educació superior no sigui clar, és a dir, si es percep com una inversió de risc, només la faran els estudiants que comptin amb el suport financer de les seves famílies, assegura l’informe. “L’educació superior tradicionalment ha estat una forma de reduir la disparitat en els ingressos permetent a les persones pujar en l’ascensor social, però ara en canvi  podria estar començar a estancar aquesta disparitat, amb greus conseqüències per a la cohesió social”, conclouen des del Fòrum Econòmic Mundial.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    accés a la universitat atur Davos equitat Fòrum Econòmic Mundial mercat laboral precarietat
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    “Era la meuca de l’institut; la que els nois pensaven que es podien endur al llit”
    Next Article Emprenedoria
    João França
    • Website
    • X (Twitter)

    Periodista. Ex-redactor en cap de Catalunya Plural

    Related Posts

    Anàlisi
    Nostàlgia pels estius dels noranta a l’adolescència

    maig 6, 2025

    Actualitat
    Equitat i bretxa de gènere, assignatures pendents a la universitat

    maig 2, 2025

    Opinió
    ‘Adolescence’ posa el focus en el malestar juvenil: educar en valors democràtics per revertir-lo

    abril 23, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.