Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Experts en innovació educativa debaten sobre les sinèrgies entre diferents àrees d’aprenentatge

    St Peter’s School celebra la reunió anual de l’Open Innovation Committee amb la participació de Xavier Ferràs, Alfons Cornella, Anna Palli, Josep M. Martorell, Brunno Viana i Víctor Dorado
    Redacciógener 2, 20253 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Open Innovation Committee STP | St Peter’s School
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    St Peter’s School ha acollit la quarta trobada anual del seu Comitè d’Experts en Innovació, per debatre els reptes i el futur de la innovació educativa. A la jornada han assistit la direcció pedagògica de l’escola juntament amb professors de diverses especialitats, des de les ciències fins a la robòtica, la intel·ligència artificial, l’art o la literatura.

    Han estat acompanyats pel comitè d’experts format aquest any per Xavier Ferràs – Associate Dean of Executive MBA Programs, ESADE Business School, Anna Palli, Head of Technology Watch & Quality Assurance a IRTA, Alfons Cornella, Founder at Curiosity Atelier, Institute of Next, Infonomia and EDGERS, Bruno Vianna, Professor a CITM (Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia), UPC, Josep M. Martorell – Associate Director al Barcelona Supercomputing Center i Víctor Dorado – General Secretary i Secretary to the Board of Directors. Group Executive Vice President. General Counsel. Santander Consumer Finance S.A.

    En el marc de la trobada, s’ha debatut sobre les sinergies entre diferents àrees d’aprenentatge, com les connexions entre les arts i les ciències. En el si de l’exponencialitat de la intel·ligència artificial totes les disciplines que tenen a veure amb el coneixement s’interrelacionen i es mouen en un nou paradigma.

    Per a Anna Palli, “la innovació a les escoles és essencial per treballar en els marcs mentals en el moment en què s’estan definint és bàsic, és la manera d’oferir a les noves generacions una manera de pensar diferent, d’imaginar solucions diferents i futurs alternatius als que puguem pensar nosaltres. És molt més difícil canviar la visió o la manera de pensar en la maduresa, quan ja tens molt establerts els teus propis marcs mentals”.

    Factors individuals i de context

    Alfons Cornella va ressaltar que la innovació és una combinació de factors individuals i de context: “En la innovació en si, hi ha un 50% que és quasi genètic i té a veure amb la voluntat dels individus, la seva inquietud, la curiositat per conèixer coses noves, però també es poden crear les condicions perquè això s’alimenti. Hi ha anècdotes de grans científics de la història en els quals les mares han tingut una gran influència i s’explica que quan arribaven de l’escola els preguntaven no què has après avui? sinó què has preguntat avui?” Aquestes condicions amplifiquen aquesta inquietud innata o pel contrari, la minimitzen”.

    D’altra banda, Xavier Ferràs va posar l’accent en l’actual context: “La generació que puja s’ha d’enfrontar a quatre canvis de forma simultània: canvi climàtic, canvi tecnològic, canvi geopolític i canvi demogràfic. Hem d’aconseguir adults crítics, compromesos socialment i capaços d’afrontar aquests canvis. No hiperespecialitzats en un camp àmbit molt concret de la ciència sinó amb capacitats transversalment amb creativitat, pensament científic i matemàtic, però també filosofia, tot allò que ajudi a crear la plataforma perquè puguin adaptar-se i donar solucions en un moment de canvis molt accelerats”.

    Durant la trobada, els ponents van destacar que els canvis que estan esdevenint fan pensar en una nova manera d’entendre l’escola, de manera que “cal empoderar l’alumne i que vegi que el futur és quelcom que pot construir des de la convergència de diferents coneixements: tecnològics, econòmics i socials”, segons ha destacat St Peter’s School en un comunicat.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    aprenentatge innovació Innovació educativa
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Anàlisi
    L’escola del mar
    Next Article
    Anàlisi
    Centenari de Josep Coll, l’admirable dibuixant del TBO
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Anàlisi
    Intel·ligència artificial: el que Silicon Valley no veu ni entén

    maig 5, 2025

    Anàlisi
    Podem fer servir la IA com a cercador? Desinformació i eines per fer una bona cerca

    abril 30, 2025

    Anàlisi
    La intel·ligència artificial, una aliada inesperada contra els ‘deepfakes’

    abril 24, 2025

    1 comentari

    1. Josep on gener 8, 2025 12:45 pm

      Llavors, els àngels són de sexe masculí o femení? És que no m’ha quedat clar. Gràcies!

      Reply
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.