Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    La coeducació durant la petita infància

    Redacciójuliol 5, 20223 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La coeducació durant la petita infància esdevé una eina bàsica d’erradicació de les desigualtats i de la prevenció de la violència de gènere. La seva finalitat és poder construir una societat sense disparitats culturals i socials.

    Hem de recordar que és durant els primers anys de vida que els infants desenvolupen les seves capacitats, habilitats físiques, emocionals, psíquiques i socials, que són les que aniran conformant la seva personalitat i la seva identitat. Per això, és molt important poder oferir als nens i nenes propostes d’activitats sense estereotips socials vinculats al gènere i que afavoreixin l’experimentació i l’exploració de nous elements que alimentin el seu imaginari.

    En aquest sentit, és clau poder realitzar la supervisió dels jocs, de les joguines i d’altres materials educatius que es presenten als infants amb l’objectiu que aquests no ofereixin models estereotipats, així com revisar els diferents espais o els missatges i imatges dels contes que expliquem, procurant que aquests mostrin de forma plural la diversitat de la nostra societat. De la mateixa manera, s’ha de posar especial èmfasi en la utilització d’un llenguatge inclusiu en tots els àmbits del dia a dia a l’escola, a l’hora de comunicar-nos amb els infants, amb les seves famílies, entre l’equip de professionals, però també en les comunicacions escrites, les circulars i documents interns del centre. En aquesta línia, la formació en coeducació dels equips serà vital per poder gaudir d’eines, recursos i estratègies per aprofundir en qüestions de perspectiva de gènere.

    Cal supervsar els jocs, les joguines i altres materials educatius que es presenten als infants amb l’objectiu que aquests no ofereixin models estereotipats, així com revisar els diferents espais o els missatges dels contes que expliquem

    Actualment, estem vivint una important transformació de caràcter social i, en aquest context, l’escola bressol pren entitat com un espai on els infants tenen la possibilitat de desenvolupar les seves capacitats cognitives, la seva personalitat, imaginació i hàbits d’autonomia personal i de relació social, que els permeten interactuar amb el seu entorn i créixer com a persones. Per aquest motiu, s’ha de garantir una educació des de la globalitat, que contribueixi a desenvolupar l’autoestima, l’empatia i la sensibilitat sobre els problemes dels altres, per així, des dels primers anys, anar integrant el respecte com a valor essencial. L’educació emocional és prioritària, ja que tant els sentiments com les emocions incideixen en la nostra conducta.

    Que els infants aprenguin a reconèixer els seus drets i deures i sàpiguen exercir-los, que siguin responsables de les seves accions i adquireixin una mirada crítica, està vinculat a l’acompanyament de l’adult, un acompanyament que fomenti la seva llibertat, que aculli les seves característiques i les seves necessitats.

    L’escola bressol és un agent socialitzador fonamental i treballar els aspectes de gènere ja en la primera infància és molt valuós, atès que estem educant les persones adultes de demà, responsables i solidàries, capaces de trencar amb els comportaments excloents.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    coeducació escola bressol opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    El model d’immersió lingüística guanya temps
    Next Article
    Reportatge
    El sistema inclusiu es reforça amb 65 professionals de CEEPSIR; què implica?
    Redacció

    Related Posts

    Opinió
    El bullying que no fa soroll

    maig 16, 2025

    Opinió
    Greus fets de violència sexual cap a una menor d’edat sota la guarda de l’administració

    maig 14, 2025

    Opinió
    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    maig 14, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.