Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    La inestabilitat de les plantilles penalitza els centres de màxima complexitat

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    La consellera, la LOMCE i els llibres de text

    Xavier Carrascogener 31, 20144 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Xavier Carrasco és director editorial de Text-La Galera

    Som una editorial catalana, formem part de la comunitat educativa de Catalunya i ens sentim fortament compromesos per treballar a favor d’una escola catalana, en llengua i en continguts. Al mateix temps, som un segell que elabora i publica materials educatius. Per mitjà d’aquests projectes exercim el nostre ofici i la nostra vocació: servir l’educació i servir l’escola catalana. Som, per sobre de tot, educadors. I creiem sincerament que podem contribuir amb el nostre gra de sorra en la millora de la qualitat de l’educació, sempre des d’una perspectiva catalana, amb materials fets al país per professionals del país i amb un punt de vista inequívocament de país.

    És fàcil endevinar, doncs, que no veiem amb bons ulls la reforma educativa que vol implantar el govern de Madrid tant sí com no. Ens sembla que pedagògicament representa un pas enrere molt important, és una invasió de competències inacceptable i el model lingüístic que vol imposar representa un perill greu per la cohesió de la societat a Catalunya. Compartim, per tant, la visió sobre la LOMCE de la gran majoria de la comunitat educativa catalana i del mateix govern de la Generalitat.

    Així les coses, nosaltres continuem exercint el nostre ofici i continuem preparant eines per als alumnes i el professorat que ens semblen útils i adequades al temps i en l’entorn en què vivim, sempre amb la col·laboració i la complicitat dels mateixos docents i de diferents especialistes. Estem convençuts que aquesta tasca no s’acaba mai: la necessitat de renovar els materials, de posar-los al dia i de recollir noves realitats i també nous requeriments o directrius de l’administració educativa (com per exemple el treball de les competències bàsiques o la presència cada vegada més forta de les TIC en els projectes) fan que revisem la nostra oferta periòdicament. Al contrari del que de vegades es diu, els canvis o actualitzacions no responen en absolut a estratègies comercials. Pregunto: ens podem quedar quiets en un món que canvia tan de pressa? Algú s’ho pot permetre?

    Per això ens han sorprès i descol·locat les declaracions de la Consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, que en un moment delicat en què tots estem pendents de les decisions del seu Departament (en el nostre cas per seguir precisament el camí que ens assenyali), ha declarat que enguany no cal comprar llibres. Que representen una despesa important per a les famílies i que a més és innecessària. La nota feta pública fa una simplificació (el que en diu “llibres de text” són avui projectes complexos, amb diversos components que inclouen béns i serveis) i una exageració (el cost que avui tenen els materials per als escolars a Catalunya no és tan alt com diu ni de lluny) que contribueixen a donar mala imatge d’un sector que mai ha estat gaire popular, tot i el servei que sens dubte ofereix en un àmbit clau com l’educació. La tasca d’una gran quantitat de professionals especialitzats i la feina que han estat fent durant mesos es menysprea amb massa facilitat i lleugeresa.

    Una cosa és certa: fent servir els llibres de text per fer arribar el seu missatge (que en realitat és un altre, és el rebuig a la llei de reforma) els dóna importància. Posa en relleu el fet que poden ser una eina valuosa. Però en canvi ens sembla, i ho diem amb el màxim respecte, que ha demostrat un gran desconeixement: sap la Consellera com són els projectes educatius que fem les editorials avui, i quina funció poden fer? Ens oferim obertament a explicar-li-ho. A ella i a tota la societat a la qual volem continuar servint.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Editorial de Text-La Galera Editorials Irene Rigau Llibres de text Lomce opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Quan els estudiants van prendre la Universitat de Barcelona a Franco
    Next Article Moviments a l’educació no presencial
    Xavier Carrasco

    Related Posts

    Opinió
    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    juny 2, 2025

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Opinió
    El greuge de no ser tinguts en compte

    maig 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}