Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    La FELGTB i CCOO volen conèixer la realitat del professorat LGTBIQ al sistema educatiu

    Pablo Gutiérrez de Álamogener 30, 20242 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | Cedida
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El professorat que forma part del col·lectiu LGTBIQ+ no és especialment visible als centres educatius. Aquesta va ser una de les primeres conclusions de l’estudi que la Federació va publicar el 2022 sobre una enquesta reduïda de 180 persones.

    David Armenteros, responsable d’Educació dins de la Federació Estatal de Lesbianes, Gais, Trans, Bisexuals, Intersexuals i més (FELGTB), explica que en aquella ocasió, “en lloc de donar-nos respostes”, l’estudi que havien realitzat “ens donava més preguntes sobre la seva situació”, la d’aquest grup de professores i professors. Per això s’han llançat a fer una nova edició encara en què, aquesta vegada, han volgut tenir més ambició.

    Cómo ser una profesora lesbiana visible y disfrutar en el intento

    Per això s’han associat amb la Federació d’Ensenyament de CCOO, amb la intenció d’utilitzar tant les xarxes dels sindicats com de la Federació per arribar al nombre més gran de docents possibles, siguin o no del col·lectiu. L’estudi, sota el títol Personal LGTBI+ als centres educatius i persones aliades, es basa en una sèrie de preguntes amb què es vol conèixer tipus de docents, de centres educatius, raons per les quals s’és visible o no al claustre…

    Durant aquest trimestre, tant el sindicat com l’entitat de suport al col·lectiu LGTBIQ+, volen assolir el màxim nombre de persones perquè, abans de la segona avaluació, ja puguin tenir les primeres dades. Amb aquests i, si escau, el resultat d’entrevistes personals, volen poder tenir una radiografia molt més profunda de quines situacions i condicions han de treballar aquestes i aquests docents. Tot això, abans de final de curs.

    L’objectiu és conèixer les possibles diferències existents entre el professorat de les diferents xarxes educatives relacionades amb no fer-se visible “per por de perdre la feina o un altre tipus de represàlies”, explica Armenteros. També les que hi podria haver entre les comunitats autònomes. “L’anterior va ser un estudi més general i ara volem desagregar per saber si hi hagués diferència” entre els territoris.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    docents LGTBI Mestres professorat
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Parlem del professorat
    Next Article
    Opinió
    Com parlar de la no-violència a les escoles?
    Pablo Gutiérrez de Álamo
    • X (Twitter)

    Periodista especializado en educación. Director de El Diario de la Educación. Antes en Periódico Escuela

    Related Posts

    Opinió
    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    maig 19, 2025

    Opinió
    El bullying que no fa soroll

    maig 16, 2025

    Reportatge
    Vull Català, aprendre i ensenyar català a través de la ràdio

    maig 13, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.