Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Algunes comunitats autònomes contràries a la LOMCE preparen un recurs contra les proves de Sisè

    Redacciódesembre 16, 20153 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Escola Josep Carner de Badalona. / Foto: Enric Català
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Escola Josep Carner de Badalona. / Foto: Enric Català
    Escola Josep Carner de Badalona. / Foto: Enric Català

    Els Governs del País Valencià, Andalusia, Astúries i Castella La-Manxa han anunciat que presentaran un recurs al Tribunal Suprem contra el decret que desplega les proves externes de Sisè de Primària, previstes a la llei orgànica de millora de la qualitat educativa (LOMCE). A aquestes comunitats autònomes s’hi podrien sumar d’altres que s’oposen a la llei Wert, en total 12 des de les eleccions del mes de maig.

    El conseller valencià d’Educació, Vicent Marzà, ha expressat que estan a favor de “fer avaluacions i proves diagnòstiques per millorar la qualitat educativa”, però que s’oposen “diametralment” al que consideren “revàlides pròpies d’altres èpoques grises que no contribueixen a avaluar”.

    Amb el decret aprovat pel Ministeri el 20 de novembre passat, està previst que aquest curs 481.375 alumnes –tots els de Sisè de Primària que hi ha als centres públics i privats espanyols– se sotmetin a unes proves externes, com ja va succeir amb els exàmens externs de Tercer el curs passat. Les diferencies, tanmateix, és que en els de Sisè les pautes, així com els criteris d’avaluació, els fixa el Ministeri per a totes les comunitats autònomes, i les correccions les duen a terme funcionaris externs als centres.

    La comunitat educativa en ple s’ha oposat a les proves des que es va aprovar la LOMCE a finals del 2013. Una de les seves principals preocupacions és que obren la porta a establir rànquings de centres en funció dels resultats, una opció que queda en mans de les comunitats autònomes.

    “No és una avaluació, és un examen per fer rànquings discriminatoris de centres que no porten enlloc ni suposen avançar”, ha criticat Marzà. “Ja que les competències en matèria educativa les gestiona el govern valencià, caldria que des del Ministeri s’escoltessin i valoressin les nostres apreciacons sobre qüestions com la revàlida de Sisè”, ha reclamat.

    Rebutjats recursos de Catalunya i Andalusia

    Aquest no serà ni molt menys el primer recurs que es presenta al Suprem contra la llei Wert. Els Governs de Catalunya i Andalusia van demanar la “suspensió cautelar” dels decrets de desplegament de la Formació Professional Bàsica –itinerari acadèmic al qual es pot accedir des dels 14 anys– i del currículum de Primària, però el tribunal els la va rebutjar el 21 d’agost del 2014.

    El rebuig a la llei ha arribat també al Tribunal Constitucional. Fins a sis demandes d’inconstitucionalitat va admetre a tràmit l’Alt Tribunal a l’abril del 2014, presentades pel PSOE, el Govern i el Parlament de Catalunya, i els Governs d’Andalusia, Astúries i Canàries. En el cas de les autonomies, se centrava en la invasió de competències –Catalunya denunciava l’atac al model d’immersió lingüística–, mentre que els socialistes argumentaven que la FP Bàsica segrega els alumnes durant l’etapa d’escolarització obligatòria. Quasi dos anys després, el Constitucional encara no s’ha pronunciat.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Examens Lomce Ministeri d'Educació país valencià Proves externes revàlides Tribunal Suprem Vicent Marzà
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Nou menors d’edat transsexuals disposen de la targeta sanitària amb el nom sentit
    Next Article
    Actualitat
    #EscolesRefugi: ciberactivisme a l’aula en suport als refugiats
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Reportatge
    Científiques que inspiren vocacions

    febrer 11, 2025

    Anàlisi
    El 70% dels adolescents de 14 anys tenen accés il·limitat a pantalles en el seu temps lliure

    novembre 13, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}