Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    L’educació emocional en els joves

    Beatriz Álvarezmaig 24, 20234 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Father and children playing on the beach at the sunset time. Concept of friendly family.
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Generacions de joves brillants, carreres acadèmiques de talentosos i prometedors estudiants amb una formació excepcional.

    Moltes oportunitats gairebé a l’abast de tothom on fer realitat somnis, desitjos, fites professionals i laborals després de fatigosos anys d’esforç i voluntat al límit.

    Noves metodologies educatives amb l’objectiu de situar a l’alumne en el centre del sistema educatiu i fer d’aquests estudiants futurs adults amb criteri, sentit crític i valors universals.

    Sembla que ho tenim tot, però malgrat tots aquests avenços en el món educatiu i de l’aprenentatge hi ha aspectes de la pròpia vida que sovint oblidem.

    La intel·ligència lògica matemàtica, lingüística, musical, espacial, kinestèsic corporal, entre altres. Intel·ligències aplicades a l’intel·lecte, a les destreses humanes, a les nostres possibilitats més enllà de les teories i a la capacitat d’oferir habilitats i saviesa.

    I la intel·ligència emocional? I l’aprenentatge interdisciplinari, pràctic, conceptual  aplicat a la vida real i socialitzada?

    L’aprenentatge basat en el pensament interpersonal reconeixent els propis sentiments i els dels altres, la coneixença del nostre jo més íntim per millorar les relacions i indagar en els propis talents.

    L’educació emocional afecta el desenvolupament dels infants, afavoreix  l’autoconeixement, predisposa  a  actituds positives, millora les relacions i afavoreix el creixement integral

    La intel·ligència emocional pot ser el pilar més important en l’educació segons molts experts. En un món inexplicable i fascinant alhora on ens aboquem a l’assoliment de conquestes, de propòsits, de noves esperances en un món on l’educació i la cultura arribin a tots els racons del planeta ens trobem amb la paradoxa d’oblidar totes aquestes potencialitats ignorant les emocions, el respecte als altres i l’assertivitat en la vida quotidiana.

    Problemes de salut mental, bullying, frustracions, afrontar les equivocacions de forma constructiva i respecte en l’acceptació dels altres, conflictes d’identitat i de gènere, incerteses vers el mercat laboral i emancipació econòmica… Són molts i diversos els problemes i les preocupacions dels nostres joves.                                                              

    Som responsables com a societat, com a educadors i com a pares de saber interpretar o intuir aquells símptomes que poden causar alarma com a canvis sobtats de comportament, aïllament o incomunicació.

    Estem educant en les emocions?  Els hi donem el valor i la importància que mereixen?

    L’educació emocional afecta el desenvolupament dels infants, afavoreix  l’autoconeixement, predisposa  a  actituds positives, millora les relacions i afavoreix el creixement integral.

    Els problemes de salut mental en els joves s’han disparat de manera alarmant en els últims anys. Suïcidis, trastorns de TCA  i conductes alimentàries nocives, depressió,  bullying, autolesions… És evident la urgència en reeducar els paràmetres en el món educatiu, des de les escoles i com a prioritat en l’àmbit familiar.

    Les emocions són les nostres branques, les nostres arrels més poderoses per créixer en el respecte i la comprensió,

    Les emocions són les nostres branques, les nostres arrels més poderoses per créixer en el respecte i la comprensió, i necessiten ser cavades des de la infància.

    En una societat globalitzada i hipercomunicada on el ritme frenètic i accelerat ens demanda estar sempre al límit, saber gestionar les diferents situacions de la vida de manera pragmàtica i sensible alhora és tot un repte.

    Els nostres nens i joves pensen, fan, decideixen… També senten i transmeten, descobreixen la tristor, la solitud, l’enamorament, el fracàs.

    Entendre que no ens valen els prejudicis ni els estigmes per treballar plegats en una mateixa direcció  amb tallers, xerrades, col·loquis o intervencions de professionals  que intervenguin periòdicament ens els centres escolars i instituts.

    Benvingudes totes les eines per gestionar els entrebancs i les meravelloses troballes de la pròpia vida, l’educació emocional ens obre el camí.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Benestar socioemocional eduació emocional infància opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Anàlisi
    Alerta per les agressions a docents: un 22% ha rebut atacs físics i un 53% verbals
    Next Article
    Opinió
    Denunciem l’estancament del Conveni Col·lectiu d’Educació Infantil
    Beatriz Álvarez

    Related Posts

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Opinió
    El greuge de no ser tinguts en compte

    maig 28, 2025

    Opinió
    Els adolescents ens estan demanant ajuda, i el silenci els fa mal

    maig 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}