Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    L’educació sensible… repte i utopia?

    Beatriz Álvarezjuliol 27, 20233 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Escoltant al doctor en Biologia i professor de genètica David Bueno és fàcil representar la realitat amb reflexió i alhora nostàlgia.

    Despertem a la vida amb curiositat  innata per saber el que passa al nostre entorn, per descobrir el coneixement i així entendre que, sense l’afany de saber la civilització retrocedeix i retorna a un passat arcaic i retrògrad.

    Els aprenentatges socials, matemàtics o científics que són crucials per al desenvolupament cognitiu i pensament analític tenen com a base un entrenament del cervell essencial  per aquestes futures disciplines. Segons  Bueno, aquestes matèries importantíssimes al llarg de la nostra vida haurien de construir-se pel damunt de la música, la plàstica i educació física, així com altres activitats de caire intel.lectual.

    L’activitat física per exemple, ens permet seqüenciar els moviments i “ordenar” mentalment els ritmes i bioritmes de la memòria, també fa que les neurones del cervell puguin establir millors connexions entre elles i obrir la nostra capacitat d’adquirir coneixements de forma més tangible i entenedora.

    Els llenguatges expressius entre cos i ment, les emocions, les habilitats artístiques poden millorar la formació dels estudiants des d’edats primerenques fomentant la creativitat, la imaginació, la tolerància personal i acadèmica pel seu futur com a éssers humans íntegres.

    Tot el nostre cervell s’activa a l’hora de fer o sentir música que ens emocioni  i ens commogui

    L’educació sensible ens obre un meravellós univers, una gimnàstica cerebral i emocional per desenvolupar altres àrees desconegudes i habilitats que hem d’adquirir al llarg de la vida.

    La música pot capgirar els sentiments i la forma d’observar la realitat a través de la poesia harmònica d’una melodia, d’exaltar el més profund del que sentim i fer brollar tota la bellesa d’un instant. Absolutament tot el nostre cervell s’activa a l’hora de fer o sentir música que ens emocioni i ens commogui. No tan sols escoltar-la, sinó interpretar-la i participar d’aquesta destresa activament.

    La música pot ser una veritable filosofia o unes matemàtiques absolutes en el nostre intel·lecte, en la nostra capacitat sensorial i cognitiva i, segons Bueno, hauria de ser assignatura recomanada en tots els centres educatius i universitaris.

    La música, plàstica o educació física milloren l’expressió corporal, la coordinació, seguretat i autoconfiança. L’art ens permet desenvolupar la nostra sensibilitat i subjectivitat vers el nostre món i així enriquir el nostre pensament crític.

    Acaronem la possibilitat de ser millors actors de la nostra pròpia vida fent renéixer l’artista amagat que portem dins, perquè l’educació sensible respecta i no margina, transmet la utopia possible de fer un món millor amb persones sensibles i autèntiques.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Responsabilitat individual i cívica: ineludible interdependència
    Next Article
    Opinió
    Educació i Treball, cap a una nova relació
    Beatriz Álvarez

    Related Posts

    Opinió
    Ràdio Arrels i la defensa de la Catalunya Nord

    maig 21, 2025

    Opinió
    Maria Zambrano i l’agonia d’Europa

    maig 20, 2025

    Opinió
    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    maig 19, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.