Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    El Consell d’Educació enviarà una queixa a TV3 pel ’30 minuts’ sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    Prohibició total del mòbil a l’educació obligatòria a Catalunya

    Ana Basanta

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    La Teoria de l’Embut Educatiu

    Joan Subirats Berengué

    L’educació en temps de pobresa

    Rosa Cañadell
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » El llenguatge moral i emocional es ‘viralitza’ més ràpid en xarxes socials

    Actualitat
    El llenguatge moral i emocional es ‘viralitza’ més ràpid en xarxes socials

    Agència SINCjuny 28, 20173 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Una recent investigació ha analitzat més de 560.000 tuits sobre tres temes de debat amb contingut polític. / Pixabay
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Twitter i altres plataformes socials han alterat el curs d’esdeveniments històrics recents, com la Primavera Àrab i les últimes eleccions presidencials dels EUA, segons nombrosos experts. Les xarxes socials s’han convertit en un mitjà molt popular per debatre idees polítiques i morals, però fins al moment no s’havia investigat dins del camp de la psicologia per què alguns missatges es difonen més que altres.

    Ara uns investigadors de la Universitat de Nova York han abordat aquest repte analitzant més de 560.000 missatges de Twitter sobre tres temes de debat: el control d’armes als EUA, el canvi climàtic i el matrimoni entre persones del mateix sexe.

    Els resultats de l’estudi, publicat aquesta setmana a la revista PNAS, assenyalen que els tuits sobre temes polítics que inclouen un llenguatge emocional-moral incrementen substancialment la seva difusió dins del grup ideològic del propi emissor.

    “El contingut que més ràpidament es difon és el que major impacte pot tenir en les xarxes socials, així que els individus, els líders de la comunitat i les elits polítiques podrien veure augmentada la seva influència ressaltant en els seus missatges aspectes morals i emotius”, indica William Brady, autor principal del treball.

    No obstant això, el contingut no es difon de forma homogènia a la xarxa, sinó que ho fa condicionat per cercles d’afinitat. “Encara que l’ús d’aquest tipus de llenguatge pot ajudar al contingut a propagar-se dins del seu propi grup social o ideològic, aquest també pot trobar poca acceptació entre aquells amb una visió del món diferent”, assegura Brady.

    Tuits emocionals i/o morals

    Durant la investigació, els científics van separar els tuits en diferents categories en funció de si contenien paraules amb un significat moral i emocional (per exemple, cobdícia), només emocional ( por), o només moral ( deure), basant-se en la consulta de diversos diccionaris seleccionats prèviament per identificar els termes.

    D’aquesta manera, van comptabilitzar quants retuits corresponien a cada categoria i van identificar quina era la seva posició ideològica, tant de l’emissor del missatge com de la persona que el retuitejava, a través d’un algoritme que analitza la xarxa de seguidors de cada usuari.

    Els resultats de l’estudi van demostrar que, en els tres temes de debat, els retuits s’incrementaven en un 20% quan les seves paraules aportaven un missatge moralitzant i emocional alhora. No obstant això, l’impacte es veia reduït en els casos en què el llenguatge es limita a ser només moral o només emocional.

    A més, les diferències en els missatges també són evidents depenent del tema de la publicació, segons apunta la investigació. Així, els retuits sobre el matrimoni entre persones del mateix sexe eren de contingut positiu (amb hastag com #lovewins), mentre que els relatius al canvi climàtic van ser més negatius, referits als danys ambientals.

    Totes aquestes característiques subtils del contingut dels tuits influeixen en la seva major o menor propagació, segons els autors, que consideren que les seves troballes “aporten claus sobre com les idees morals es difonen durant una autèntica discussió política a les xarxes socials”.

    Aquest és un article publicat a eldiario.es

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    TIC xarxes socials
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Creant complicitats entre les famílies i l’escola
    Next Article
    Actualitat
    Treballar la inclusió des de l’AMPA
    Agència SINC

    Related Posts

    Opinió
    #Francohatornat, quan la història es converteix en meme

    juny 6, 2025

    Opinió
    Davant la polarització: educació

    abril 15, 2025

    Pòdcast
    Jordi Nomen: “L’emoció és la base de l’aprenentatge”

    març 17, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}