Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Manifest en defensa del lleure i l’associacionisme educatiu a Catalunya

    Anàlisi
    Manifest en defensa del lleure i l’associacionisme educatiu a Catalunya

    Redacciónovembre 14, 20213 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    «L’animació pot definir-se com la intervenció d’aquell agent o persona que no pretén transmetre res a un grup o a una col·lectivitat donada, sinó que s’esforça primordialment a aconseguir que el grup faci ús dels seus recursos individuals i col·lectius, els posi en comú en una xarxa d’intercanvi que l’animador tendeix a consolidar, i els faci efectius en la seva actuació sobre el medi material o social en què es troba inserit»
    Joaquim Franch

     

    El dissabte 6 de novembre de 2021 s’ha celebrat a Saifores (Baix Penedès) la XIV Jornada Marta Mata, organitzada per la Fundació Marta Mata, que ha estat dedicada a Joaquim Franch, un dels principals pedagogs que han estat i són referents de l’educació en el lleure de Catalunya.

    Amb el pretext d’aprofundir en les aportacions de Joaquim Franch, els participants a la jornada, persones vinculades a l’àmbit educatiu i a institucions i entitats diverses (entitats i associacions de lleure educatiu, escoles, universitats, etc.) han reflexionat i debatut sobre la situació actual del lleure educatiu a Catalunya, sobretot després de les dificultats que les entitats i grups d’aquest àmbit educatiu han viscut i encara pateixen a causa de la pandèmia.

    Els temes de debat de la jornada i les preocupacions que s’hi ha manifestat també són compartides des d’altres institucions i xarxes de grups i entitats. Per aquest motiu, les persones participants a la XIV Jornada Marta Mata sobre Joaquim Franch, de manera coherent a les preocupacions i principis que van orientar la reflexió i la pràctica educativa d’ambdós pedagogs, presentem a l’opinió pública i a les institucions responsables de facilitar i vetllar per dotar de les oportunitats del lleure educatiu a totes les associacions i entitats i, sobretot, a tots els infants de Catalunya, les propostes següents:

    1. Reconèixer els esplais i caus com espais educatius preferents a l’hora de garantir el ple exercici dels drets dels infants.

    2. Afavorir la implicació comunitària d’esplais i caus en els seus entorns socials de referència, reconeixent-ne el paper educador i constructor de comunitat que hi juguen.

    3. Enfortir el rol formador de les escoles d’educadores i educadors en el lleure, dotant-les dels recursos necessaris i simplificant-ne els procediments administratius.

    4. Establir un reconeixement social de les competències educatives de caps i monitores a tots els efectes, tant social com laboral.

    5. Impulsar una línia de finançament públic que garanteixi que tot infant pot participar en activitats d’educació en el lleure de base comunitària sense risc d’exclusió per motius econòmics.

    6. Facilitar l’accés i l’ús dels espais òptims per desplegar l’activitat de l’educació en el lleure de base comunitària: locals dignes, terrenys d’acampada i cases de colònies accessibles.

    7. Desplegar un sistema de bonificacions i gratuïtats en la utilització de transport públics, equipaments culturals o altres recursos que siguin necessaris a l’hora de realitzar activitats d’educació en el lleure de base comunitària.

    8. Ampliar el suport econòmic i organitzatiu dels poders públics a les associacions i federacions que apleguen els esplais i els agrupaments escoltes de Catalunya.

    9. Promoure campanyes socials d’impacte per facilitar el coneixement i el reconeixement de l’educació en el lleure de base comunitària per part de la societat.

    10. Establir una línia de recerca del país que faci una radiografia de l’estat actual de l’educació en el lleure de base comunitària, i actualitzi les dades de forma periòdica i pública.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Fundació Marta Mata
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Vuit palanques de transformació educativa, l’aposta de Barcelona per als pròxims 10 anys
    Next Article
    Opinió
    La meva experiència com a educadora social en una escola
    Redacció

    Related Posts

    Actualitat
    Yayo Herrero: “Ens cal teixir relacions denses i comunitàries als espais als marges com el lleure dels infants i joves”

    novembre 6, 2025

    Actualitat
    El menjador escolar aprova pels pèls: els nens demanen més sabor, més veu i menys soroll en un espai clau pel benestar

    octubre 16, 2025

    Opinió
    Reconeixement pel lleure! Inversió de present i futur

    octubre 13, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.