Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Nens pobres, mestres rics

    Jordi Badiellaabril 1, 20142 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Jordi Badiella és professor a l’Escola el Cim de Terrassa i membre de la xarxa Espurn@

    Un informe de Càritas ens ha fet mirar els nostres nens amb uns altres ulls. Són gairebé els més pobres de la Unió Europea. Els més pobres.

    Però què és un nen? I què és un mestre? Ric, pobre o menys pobre, l’un i l’altre tenen moltes coses a ensenyar-se. Tots dos ho saben prou…

    És evident que els nens van per la vida amb els ulls ben oberts. I, si hi van els nens, per què no hi hauríem d’anar també els seus mestres?

    La curiositat dels nens és il·limitada, com il·limitada hauria de ser la curiositat dels seus mestres que hauríem d’utilitzar-la més sovint.

    La creativitat dels nens és insuperable… Però els seus mestres també hauríem de practicar-la perquè és la clau d’una pedagogia innovadora.

    Els nens de seguida fan amics nous. És difícil ser tan sociable com un nen, però els mestres hauríem d’intentar-ho perquè això fa créixer…

    Els nens no coneixen límits, només perceben els obstacles. Els mestres també ens trobem entrebancs que no haurien de ser murs insalvables…

    Davant d’un problema, els nens fan servir sempre els seus propis recursos, encara que siguin limitats. Els mestres bé hauríem d’intentar-ho.

    Els nens són dependents, no poden sobreviure ells sols. Igual que els nens, els mestres no podem arribar a fer res sense l’ajut dels altres.

    Els nens viuen despreocupadament. A vegades hi ha coses que els agraden, i coses que no. Els mestres hauríem de tenir aquesta espontaneïtat.

    Als nens no els fa por cometre errors. De fet, els errors són la base del seu progrés, però els mestres no hem de cometre’ls amb els nens…

    Els nens saben divertir-se, i no els fa por caure d’una bicicleta per fer-ho. Els mestres hem de riure’ns de les adversitats i passar-ho bé.

    La diferència entre un nen i un mestre és que el nen no renuncia a trobar la resposta als seus perquès. Però, els mestres no som nens grans?

    Les desigualtats entre un nen ric i un nen pobre, és clar, no vénen de l’adjectiu. Cal preguntar-se ric o pobre de què i programar la resta.

    A mida que es fa gran, el mestre ric evoluciona, sobretot si sospita que envellir amb el cap ple de pardals el portarà a ser un nen pobre…

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió pobresa infantil
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Xile invertirà en la gratuïtat de l’educació sense afectar les balances fiscals
    Next Article
    Actualitat
    El Marroc canvia el francés per l’anglès a les universitats
    Jordi Badiella
    • X (Twitter)

    Filòleg i professor de secundària a l'escola cooperativa El Cim de Terrassa, federada a EscolesCoop.

    Related Posts

    Opinió
    Greus fets de violència sexual cap a una menor d’edat sota la guarda de l’administració

    maig 14, 2025

    Opinió
    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    maig 14, 2025

    Opinió
    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    maig 13, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.