Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Nous prostgraus per aprofundir en les competències docents de matemàtiques, llengua i comprensió lectora

    Redacciónovembre 15, 20243 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | GettyImages
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La consellera d’Educació i Formació Professional, Esther Niubó, ha anunciat la creació d’un postgrau universitari i dos diplomes d’expert, equiparables a postgraus, per aprofundir en les comptències docents de matemàtiques i llengua.

    Els cursos estaran adreçats a docents en actiu de primària i secundària que vulguin millorar la seva formació per poder desenvolupar-se professionalment, reforçar l’ensenyament que duen a terme a l’aula i, en últim terme, contribuir a la millora dels resultats educatius de l’alumnat.

    El Departament ha explicat que becarà les places sota el compromís dels docents participants d’acabar el postgrau i, posteriorment, d’entrar a la borsa de formadors, amb l’objectiu que siguin capaços d’estendre el seu aprofundiment a altres docents en actiu, a través de la formació continuada que ofereix el departament.

    Els tres estudis estaran disponibles a partir de juliol de 2025 i al llarg del curs 2025-2026. La consellera Niubó va afirmar al Parlament que el Departament vol “posar l’accent en reforçar la formació continuada del professorat” per millorar els resultats educatius de l’alumnat.

    En primer lloc, en col·laboració amb la Societat Catalana de Matemàtiques, es crearà un postgrau en “Aprofundiment en matemàtiques per a professorat d’educació secundària obligatòria i batxillerat”. Adreçat a professorat en actiu de secundària, oferirà 100 places a docents que imparteixin matemàtiques però no siguin graduats en Matemàtiques (segons les últimes dades del Departament, només el 31,41% ho són). El pla d’estudis, amb 15 crèdits ECTS (150 hores lectives i 225 de treball personal), s’ha dissenyat per tal que els docents puguin consolidar coneixements i habilitats matemàtiques i didàctiques, tot fent connexions amb situacions concretes d’aprenentatge a l’aula. Les 100 places estaran repartides en 4 seus territorials, i s’oferiran 25 places per a cada demarcació: UdG (Girona), UdL (Lleida), UPC (Barcelona) i URV (Tarragona). La UPC ha estat la universitat coordinadora d’aquesta primera edició.

    En segon lloc, es crearà el “Diploma d’expert en l’aprenentatge i l’ensenyament de la matemàtica escolar”, en col·laboració amb l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (ICE-UAB). Estarà dirigit a docents en actiu d’educació primària que vulguin desenvolupar les seves competències específiques per millorar la pràctica matemàtica de l’aula i la presa de decisions estratègiques en el centre, per exercir com a referents i formadors de docents. Oferirà 30 places. Serà de modalitat híbrida (amb un 50% docència presencial i un 50% de virtual), i constarà de 18 crèdits ECTS (112,5 hores lectives i 337,5 de treball autònom), repartits en dues assignatures: “Fonaments i contextos per a l’aprenentatge i l’ensenyament de la matemàtica escolar” i “Organització, planificació, diagnòstic i millora de la matemàtica escolar en el centre educatiu”.

    La tercera titulació, anomenada “Diploma d’expert en l’aprenentatge i l’ensenyament de la llengua i la lectura”, també es crea en col·laboració amb l’ICE-UAB. Dirigida a docents de primària i ESO de centres inclosos en el Pla de millora de la competència lectora, també constarà de 18 crèdits ECTS impartits de forma híbrida, amb la mateixa càrrega horària i assignatures anàlogues al postgrau sobre matemàtica escolar descrit anteriorment. S’oferiran 40 places.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    comprensió lectora Llengües matemàtiques postgrau Universitat Universitats
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    El món local urgeix el Govern a garantir una educació a temps complet
    Next Article
    Pòdcast
    Enric Aragonès: “Necessitem l’ecosistema educatiu connectat”
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Anàlisi
    Tria pragmàtica de places MIR

    maig 16, 2025

    Actualitat
    Equitat i bretxa de gènere, assignatures pendents a la universitat

    maig 2, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}