Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El Consell d’Educació enviarà una queixa a TV3 pel ’30 minuts’ sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    Jaume Funes: “Mentre ens dediquem a protegir falsament, no ens dediquem a ensenyar a pensar”

    Ana Basanta

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    La Teoria de l’Embut Educatiu

    Joan Subirats Berengué
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Se’ns veu cansats

    Neus Font Gabernetgener 24, 20243 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | GettyImages
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Però el nostre cansament no és per l’alumnat i per les famílies, no és pels canvis socials, no és per la falta de recursos personals, materials i econòmics (tot i que són molt necessaris per a la nostra feina!), no és perquè ens formem, corregim, planifiquem, preparem projectes o fem desenes de reunions fora l’horari de treball… No, no és això companys, no és això, com diu la cançó. El motiu és navegar sense rumb des del Departament i que ens fa anar a tots en diverses direccions, tot depenent de la llei de torn i del color polític, gairebé sense mapa ni brúixola.

    Sovint, i des de l’humor (imprescindible!), hem pensat amb els companys i companyes quants cops s’han canviat la manera de dir les coses però que acaben sent el mateix. Ara els continguts són sabers, les adaptacions curriculars són PIs (Plans Individualitzats, res a veure amb els arbres), hem passat de dimensions a àmbits i a competències. L’ABP (Aprenentatge Basat en Preguntes, Problemes, Projectes, depèn del dia) ara es diu EAS (Entorns d’Aprenentatge amb Sentit). També tenim els projectes, les caixes d’aprenentatge, els centres d’interès, els laboratoris o tallers, els racons, les llibretes d’aprenentatge… I ja no parlem d’avaluacions, on hi ha rúbriques per donar i vendre! Això sí: després hem de posar notes i avaluar l’alumnat com sempre, per matèries (demanat de nou pel nostre estimat Departament).

    Deixeu-nos que repensem el que funciona i el que no, que som els que estem al costat de l’alumnat cada dia

    Us podríem explicar moltes més coses, però no volem cansar-vos. Només demanem que ens deixin treballar. Deixeu-nos que repensem el que funciona i el que no, que som els que estem al costat de l’alumnat cada dia. Ni tot és dolent ni tot és bo. Deixeu-nos de donar les culpes de tot i doneu-nos eines i recursos. I també demaneu-nos consell.

    Deixeu-nos avançar i dignifiqueu la nostra professió; no us sumeu a l’onada de les fake-news, de creure’s el primer titular i, sobretot, de posar-nos al mateix sac a tots de les crítiques destructives.

    Els que sentim la professió com una vocació, els que treballem més hores que un rellotge, els que no ens oblidem mai que estem formant persones per a un futur millor, per a una societat millor (tot i que ens ho posen molt difícil també), els que estimem l’escola… sí, n’estem cansats. De la burocràcia enorme que no duu enlloc i d’anar com una baldufa segons els mitjans de comunicació, les modes, els gurus i Finlàndia (que no hi falti!).

    Només, i per acabar, demanem poder treballar des de l’acompanyament a l’infant, des del sentit comú per poder valorar tots els mètodes, ben vàlids però cap infal·lible, des de la tranquil·litat per reflexionar, raonar, decidir i caminar… Sempre endavant!

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Escoles cooperatives Escoles cooperatives EscolesCoop opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Dia internacional de l’Educació per la pau duradora i contra el discurs de l’odi
    Next Article
    Opinió
    Sala de professors
    Neus Font Gabernet

    Related Posts

    Opinió
    El que la IA em va ensenyar

    juny 12, 2025

    Opinió
    Comunicat de RELLA a la ciutadania i als poders polítics sobre el genocidi de Gaza

    juny 12, 2025

    Opinió
    El moment dels àpats a l’escola bressol: una oportunitat educativa i afectiva a la petita infància

    juny 12, 2025

    1 comentari

    1. jordi lobo on gener 28, 2024 1:19 am

      si, senyora!! absolutament d’acord amb el què i com ho planteges !! bones reflexions, Neus!!

      Reply
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}