Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Sala de professors

    Jaume Celagener 24, 20243 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Quan estrenin aquesta pel·lícula -falten pocs dies- no us la perdeu. Per mi, és una de les millors pel·lícules que mostren el món educatiu.

    Dirigida per Ílker Çatak i interpretada en el seu paper principal per Leonie Benesch, ens presenta una professora idealista, per dir-ho d’alguna manera, que es preocupa pels seus estudiants i un dia descobreix uns petits robatoris que destaroten la pau escolar. Les primeres mirades s’adrecen cap a un nen alemany, però de pares de fora, i els mètodes que fan servir l’equip de mestres perquè reconegui la seva culpa no acaben de convèncer la Carla Nowak, aquest és el nom de la professora.

    Pel seu compte -poques vegades demana ajuda i això ho dic com a retret- iniciarà unes investigacions que intensifiquen el problema una cosa de no dir. La pel·lícula demostra que els fets i les decisions que semblen insignificants poden derivar en situacions molt greus i devastadores emocionalment parlant.

    Al llarg de la història apareixen temes com la protecció de la privacitat, els prejudicis, el bullying, l’ús de les tecnologies sobretot quan intensifiquen els problemes, les xarxes socials, les diferències de criteri entre el grup de professors, el paper de la direcció de l’escola, les relacions mestres-alumnes, la manera de comunicar-se, el pes de les famílies, l’organització escolar i la resolució de conflictes…

    El fora escola i l’escola es barregen inexorablement

    De la  Carla no en sabem pràcticament res. Ni on viu ni quina és la seva situació personal. Només que tota la seva vida queda lligada a les conseqüències del robatori que ella ha decidit investigar.

    L’escola és un reflex de la societat. Cada problema escolar sorgeix de la mateixa societat, no n’inventa de nous i aquesta pel·lícula tan recomanable és una mostra evident dels valors que es viuen fora de les aules i que malden per introduir-se dins de cada centre.

    Per cert, no hi ha gairebé cap seqüència que passi fora les parets del centre. Tot el que veiem en aquest  microcosmos fa referència al context més general de la societat que estem construint. El fora escola i l’escola es barregen inexorablement.

    Jo patia pel final. Com acabarà aquesta història tan complexa? Un mal final et pot espatllar tot el que has vist o llegit anteriorment. Però estalvieu-vos el patiment. El final, d’una ambigüitat aclaparadora, és esplèndid perquè no et dona una resposta tancada. Mostra i et deixa a la intempèrie. L’espectador és responsable de la interpretació que ha de fer. Em trec el barret.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    cinema crítica opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Se’ns veu cansats
    Next Article
    Opinió|Reportatge
    Per què l’equitat educativa és essencial?
    Jaume Cela

    Mestre i escriptor

    Related Posts

    Opinió
    El bullying que no fa soroll

    maig 16, 2025

    Opinió
    Greus fets de violència sexual cap a una menor d’edat sota la guarda de l’administració

    maig 14, 2025

    Opinió
    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    maig 14, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.